به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی سه شنبه شب در جمع مدیران مدارس غیردولتی استان در مرکز آموزشی، رفاهی شماره سه اصفهان افزود: بُعد تربیتی و مربی بودن معلم غالب بر بعد تعلیمگری است اما مسائل پرورشی در برخی از مدارس غیردولتی کمرنگتر دیده میشود.
وی با بیان انتظارات آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی افزود: نخستین انتظار ما آن است که حکمرانی آموزش و پرورش به رسمیت عملی شناخته و پررنگتر شود و با همکاری یکدیگر برای اجرای شیوهنامهها و دستورالعملها گام برداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: نگاه تربیتی ما به مدارس دولتی و غیردولتی تفاوت نمیکند زیرا بخشی از یک میلیون دانشآموز استان اصفهان در این مدارس تحصیل میکنند.
به گفته وی، کار در عرصه مدارس غیردولتی، کمک به عرصه تعلیم و تربیت است و هرچند درصد بسیار کمی نیز ممکن است دغدغههای دیگری داشته باشند اما در مجموع، این مدارس در حوزههای نیروی انسانی، فضای فیزیکی و تجهیزات کمک قابلتوجهی به آموزش و پرورش میکند.
ابراهیمی یادآور شد: شد: اگر نگاهی به خاطرات دوران تحصیل خود بیندازیم، متوجه خواهیم شد که بسیاری از نکات شیمی و فیزیک را فراموش کردهایم اما برخی نکات اخلاقی که معلم ۳۰ سال پیش به ما گفته، یادمان مانده است و همین مسئله، اهمیت نقش الگویی معلم را متذکر میشود.
وی با بیان اهمیت بکارگیری نیروهای شایسته در حوزه مدارس غیردولتی، گفت: معلمی را برای تدریس در کلاس انتخاب کنید که بتوانید با خیال راحت فرزند خودتان را به او بسپارید؛ زیرا معلم امانتدار گرانبهاترین دارایی خانوادهها است و باید در این کار، سرآمد افراد جامعه باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان اضافه کرد: توجه به ساحت زیستی - بدنی نیز گاهی در مدارس غیردولتی مورد غفلت قرار میگیرد زیرا ممکن است محدودیتهایی به لحاظ فضای فیزیکی وجود داشته باشد اما باتوجهبه نیاز ویژه جامعه به بحث نشاط و شادابی و محدودیتهای زندگی آپارتماننشینی باید این مساله موردتوجه خاص قرار گیرد زیرا جزء مسئولیتهای اصلی آموزش و پرورش است.
ابراهیمی رعایت الزاماتی مانند ظرفیت نوسازی و شهریه را از دیگر انتظارات آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی خواند و گفت: پرداخت بهاندازه و بهموقع حقوق عوامل اجرایی و معلمان مدرسه نیز از انتظارات آموزش و پرورش است و در این زمینه باید بهگونهای عمل شود که ظلمی به کسی روا نشود و البته تخلف در این مورد نیز بهصورت قانونی نیز قابلپیگیری است.
به گزارش ایرنا، در این گردهمایی شماری از مدیران مدارس غیردولتی استان اصفهان به بیان چالش ها انتظارات خود از دستگاه تعلیم و تربیت استان پرداختند.
نظر شما