۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۰۸
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85227223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدارس غیردولتی اصفهان در حوزه آموزش و پرورش سرآمد باشد

اصفهان - ایرنا - مدیرکل آموزش وپرورش اصفهان گفت: مدارس غیردولتی استان هم در حوزه آموزش و هم در حوزه مسائل تربیتی و پرورشی سرآمد باشد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی سه شنبه شب در جمع مدیران مدارس غیردولتی استان در مرکز آموزشی، رفاهی شماره سه اصفهان افزود: بُعد تربیتی و مربی بودن معلم غالب بر بعد تعلیم‌گری است اما مسائل پرورشی در برخی از مدارس غیردولتی کم‌رنگ‌تر دیده می‌شود.
وی با بیان انتظارات آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی افزود: نخستین انتظار ما آن است که حکمرانی آموزش و پرورش به رسمیت عملی شناخته و پررنگ‌تر شود و با همکاری یکدیگر برای اجرای شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها گام برداریم.
مدیرکل ‌آموزش و پرورش اصفهان افزود: نگاه تربیتی ما به مدارس دولتی و غیردولتی تفاوت نمی‌کند زیرا بخشی از یک میلیون دانش‌آموز استان اصفهان در این مدارس تحصیل می‌کنند.
به گفته وی، کار در عرصه مدارس غیردولتی، کمک به عرصه تعلیم و تربیت است و هرچند درصد بسیار کمی نیز ممکن است دغدغه‌های دیگری داشته باشند اما در مجموع، این مدارس در حوزه‌های نیروی انسانی، فضای فیزیکی و تجهیزات کمک قابل‌توجهی به آموزش و پرورش می‌کند.
ابراهیمی یادآور شد: شد: اگر نگاهی به خاطرات دوران تحصیل خود بیندازیم، متوجه خواهیم شد که بسیاری از نکات شیمی و فیزیک را فراموش کرده‌ایم اما برخی نکات اخلاقی که معلم ۳۰ سال پیش به ما گفته، یادمان مانده است و همین مسئله، اهمیت نقش الگویی معلم را متذکر می‌شود.

وی با بیان اهمیت بکارگیری نیروهای شایسته در حوزه مدارس غیردولتی، گفت: معلمی را برای تدریس در کلاس انتخاب کنید که بتوانید با خیال راحت فرزند خودتان را به او بسپارید؛ زیرا معلم امانت‌دار گران‌بهاترین دارایی خانواده‌ها است و باید در این کار، سرآمد افراد جامعه باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان اضافه کرد: توجه به ساحت زیستی - بدنی نیز گاهی در مدارس غیردولتی مورد غفلت قرار می‌گیرد زیرا ممکن است محدودیت‌هایی به لحاظ فضای فیزیکی وجود داشته باشد اما باتوجه‌به نیاز ویژه جامعه به بحث نشاط و شادابی و محدودیت‌های زندگی آپارتمان‌نشینی باید این مساله موردتوجه خاص قرار گیرد زیرا جزء مسئولیت‌های اصلی آموزش و پرورش است.
ابراهیمی رعایت الزاماتی مانند ظرفیت نوسازی و شهریه را از دیگر انتظارات آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی خواند و گفت: پرداخت به‌اندازه و به‌موقع حقوق عوامل اجرایی و معلمان مدرسه نیز از انتظارات آموزش و پرورش است و در این زمینه باید به‌گونه‌ای عمل شود که ظلمی به کسی روا نشود و البته تخلف در این مورد نیز به‌صورت قانونی نیز قابل‌پیگیری است.

مدارس غیردولتی اصفهان در حوزه آموزش و پرورش سرآمد باشد
به گزارش ایرنا، در این گردهمایی شماری از مدیران مدارس غیردولتی استان اصفهان به بیان چالش ها ‌انتظارات خود از دستگاه تعلیم و تربیت استان پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha