۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۵:۱۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85227294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور حکم بازداشت برای ۱۲ شخصیت سیاسی تونسی

۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۵:۱۳
کد خبر: 85227294
صدور حکم بازداشت برای ۱۲ شخصیت سیاسی تونسی
یوسف الشاهد نخست‌وزیر پیشین تونس

تهران- ایرنا- قاضی تونسی برای ۱۲ شخصیت برجسته سیاسی از جمله نخست‌وزیر پیشین این کشور حکم بازداشت صادر کرد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، یک قاضی تونسی حکم جلب بین المللی علیه ۱۲ شخصیت برجسته سیاسی از جمله «یوسف الشاهد» نخست وزیر پیشین و «نادیه عکاشه» مدیر سابق دفتر ریاست جمهوری صادر و آنها را به تشکیل ائتلاف تروریستی و توطئه علیه دولت متهم کرد.

بر اساس این گزارش، قاضی تحقیق در بخش مبارزه با تروریسم که مسئولیت رسیدگی به پرونده تشکیل ائتلاف تروریستی و توطئه علیه امنیت کشور را بر عهده دارد، برای ۱۲ نفر حکم جلب بین المللی صادر کرد.

این گزارش می‌افزاید، معاذ الغنوشی فرزند راشد الغنوشی رهبر حزب النهضه تونس نیز جزو این ۱۲ متهم است.

بنابر این گزارش، ۱۲ نفری که برای آنها حکم جلب صادر شده اکنون در خارج از تونس هستند.

پیش تر نیروی‌های امنیتی تونس عبدالکریم الهارونی از رهبران ارشد این جنبش و وزیر پیشین حمل و نقل و منذر الونیسی نائب رئیس جنبش النهضه را بازداشت کرده بودند.

قیس سعید رئیس جمهور تونس از ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۱ (سوم مرداد ۱۴۰۰) مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق‌العاده را اتخاذ و با اعلام لغو اختیارات پارلمان، رفع مصونیت نمایندگان، انحلال هیات نظارت بر قانون اساسی و سپس انحلال پارلمان این کشور بن بست سیاسی شدیدی در تونس ایجاد کرد که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض‌های احزاب و جریان‌های سیاسی به ویژه جنبش النهضه این کشور روبرو شد.

راشد الغنوشی رئیس جنبش النهضه که خود در زندان است پیش تر بازداشت مخالفان دولت قیس سعید را محکوم کرده و گفته بود که این بازداشت‌ها مشکلات شهروندان را حل نمی‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha