مادرید خواستار تحقیقات درباره مرگ یک امدادگر اسپانیایی در اوکراین شد

تهران- ایرنا- خوزه مانوئل آلبارس سرپرست وزارت خارجه اسپانیا سه‌شنبه گفت که کشورش از دادگاه کیفری بین‌المللی و اوکراین خواسته است تا درباره مرگ یک امدادگر اسپانیایی به عنوان جنایت جنگی احتمالی تحقیق کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، آلبارس گفت: اسپانیا منابع انسانی و مادی مورد نیاز را برای روشن شدن آنچه اتفاق افتاده است، فراهم خواهد کرد.

مقامات اسپانیایی و سازمانی که اِما ایگوال امدادگر اسپانیایی ۳۲ ساله در آن کار می‌کرد، مدعی شده‌اند که وی بر اثر حمله نیروهای روسیه کشته شده است.

آلبارس در ادامه افزود: آنچه که من در مورد آن بسیار مطمئن هستم این است که حتی اگر ایگوال هدف حمله مستقیم نیروهای روسیه قرار نگرفته باشد، مسئولیت مرگ وی بر عهده طرفی است که این جنگ تجاوزکارانه را آغاز کرده است.

ایگوال که یکی از بنیانگذاران و مدیر سازمان غیردولتی «جاده امداد» بود، در حال سفر به شهری در غرب باخموت در اوکراین بود تا همراه با ۳ داوطلب دیگر در آن شهر کمک‌های بشردوستانه انجام دهند.

مارگاریتا روبلز سرپرست وزارت دفاع اسپانیا گفت که خودروی آنها در مسیر خود هدف اصابت یک موشک روسی قرار گرفته و منفجر شده است.

سازمان جاده امداد اعلام کرد که یکی از سرنشینان دیگر این خودرو که دواطلبی از کانادا به نام آنتونی تونکو ایحنات بود نیز در جریان این حمله کشته شده و ۲ نفر دیگر به شدت مجروح شده‌اند.

طبق قوانین بین‌المللی، هدف قرار دادن عمدی پرسنل درگیر در امور مربوط به کمک‌های بشردوستانه جنایت جنگی محسوب می‌شود.

سازمان جاده امداد در خط مقدم اوکراین امور مراقبت‌های پزشکی و تخلیه مجروحان از برخی از خطرناک‌ترین مناطق این کشور را انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha