گلایه شهروندان کنگاوری از نبود پزشک عمومی در تنها بیمارستان این شهر

کرمانشاه - ایرنا - نبود پزشک عمومی در بیمارستان شهید چمران کنگاور، علاوه بر ازدحام مراجعین در اورژانس این بیمارستان و تاخیر در درمان، موجبات گلایه شهروندان را فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، طی تماس‌ها و پیام‌های فراران و مکرر شهروندان کنگاور به خبرنگار ایرنا در این شهرستان و بازدید میدانی و حضور خبرنگار در بیمارستان شهید چمران، مشاهده شد که برخی ساعت‌های نیمه شب اورژانس بیمارستان بدون پزشک بوده و در برخی ساعت‌ها رئیس بیمارستان مجبور شده از متخصصان مختلف بخواهد در اورژانس حضور پیدا کنند و بیماران را ویزیت ‌کنند که با توجه به حجم کار متخصصان این راهکار موقتی جوابگو نبوده است.

برخی از مراجعین عنوان کردند که در زمان مراجعه، مریض بد حال یا تصادفی داشتند که حتی پزشکی برای صدور دستور اعزام حضور نداشته است.

یکی از مراجعین هم گفت: «دل درد و وضعیت گوارشی ناراحت کننده‌ای داشتم که بعد از مراجعه به  بیمارستان متوجه شدم پزشک حضور ندارد. مگر بیماری را می‌شود پیش بینی کرد؟ متأسفانه خدمات درمانی در بیمارستان‌ ضعیف است! چرا نظارتی نیست؟»

تحمل رنج بیماری از یک سو و استرس ناشی از حضور نداشتن پزشک در بیمارستان از سویی دیگر شبکه بهداشت و  درمان شهر را با مشکل جدی  روبه رو کرده است.

ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود که تنها درمانگاه شبانه‌روزی کنگاور هم تعهدی برای حضور پزشک از ساعت ۱۲ شب به بعد در درمانگاه را ندارد؛ پیگیری خبرنگار ایرنا حاکی از آن است که این درمانگاه از روز اول تعهدی برای ارائه خدمات پزشکی در شب را نداشته و تنها نام شبانه روزی را یدک می‌کشد.

تماس های خبرنگار ایرنا برای پیگیری مطالبه مردم درباره نبود حضور پزشک عمومی در اورژانس و جزئیات آن بی نتیجه ماند و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور حاضر به پاسخگویی نبود.

با توجه به نزدیک شدن موسم پاییز و تغییرات آب و هوایی و سرد شدن هوا، یکی از عمده بیماری‌هایی که این روزها شهروندان با آن مواجه هستند، سرماخوردگی است و شاید بیشتر مراجعه‌کنندگان به اورژانس بیمارستان و درمانگاه‌ها در رابطه با همین بیماری باشند و به نوعی سروکارشان با پزشک عمومی باشد.

این درحالیست که امروز در بسیاری از مناطق محروم کشور از جمله کنگاور با مشکل جدی کمبود پزشک عمومی مواجه هستیم و پزشکان عمومی با توجه به سیاست های اعمالی وزارت بهداشت در پرداخت حقوق ها، حاضر نیستند در شهرهای کوچک خدمت کنند؛ مساله‌ای که مشکلات زیادی را به مردم کنگاور تحمیل کرده که سبب بالا رفتن هزینه درمان، تاخیر در درمان، سفرهای درمانی به شهرهای دیگر و حتی وخامت بیشتر یا مرگ بیماران منجر می‌شود.

اگر چه بدیهی است که پزشکان عمومی هم مانند سایر اقشار جامعه باید حق و حقوق آنها به موقع پرداخت شود، اما حساسیت این شغل و پیوندی که با سلامت مردم دارد، به ویژه در موارد اوژانسی و حساس‌تر؛ اهمیت این موضوع را دوچندان می‌کند. باتوجه به قرارگیری شهر کنگا ور بر سر مسیر عتبات‌عالیات و موقعیت جغرافیایی آن در مرکزیت شهرستان‌های همجوار استان کرمانشاه و همدان و حضور هزاران زائر و مسافر در این شهر باید با برنامه ریزی منسجم، مدیریت حضور  کادر درمان را در شهر فراهم کرد.

سالهاست مردم کنگاورر از نبود بیمارستان مناسب در این شهرستان گلایه داشته و یکی از مطالبات آن‌ها از مسئولان احداث بیمارستان دوم برای این شهرستان است، چرا که بیماران برای درمان خود به کرمانشاه، همدان، اسدآباد، نهاوند و تویسرکان مراجعه کرده که علاوه بر مشکلات رفت و آمد برای اقامت و طول درمان خود با مسائلی روبه‌رو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha