۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85227327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوای بجنورد برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: کیفیت هوای بجنورد امروز (چهارشنبه) با شاخص ۱۷۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

رضا شکاریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شاخص کیفی هوای مرکز استان صبح امروز به ۱۷۴ رسید که در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه های سنی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ریزگردها عامل اصلی غلظت آلایندگی، آلودگی و کاهش کیفیت هوا در بجنورد است.

به گزارش ایرنا، براساس این گزارش این درحالی است که ۲ روز گذشته نیز آب و هوای بجنورد در وضعیت بحرانی قرار گرفت که در روز سه شنبه (۲۱ شهریورماه) بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان به دلیل آلودگی هوا ساعت کاری ادارات با ۲ ساعت تاخیر آغاز شد.

در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

کارشناسان می گویند گرد و غبار علت مهم آلودگی هوای بجنورد است، اطراف شهر بجنورد عرصه فعالیت سنگ شکن ها، کارخانه آسفالت و دیگر واحدهای آلاینده فعالیت می کنند.

آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha