۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبر: 85227384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس شورای شهر: آتش‌نشانی یزد به تجهیزات استاندارد نیاز دارد

یزد-ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: آتش نشانی یزد فاقد تجهیزات به روز و استاندارد است و در این زمینه کاستی‌های زیادی وجود دارد اما به رغم همه مشکلات، آنها ایثارگرانه خدمت رسانی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، "عزیز الله سیفی" روز چهارشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد افزود: با توجه به حریق شب گذشته در شهرک صنعتی یزد، خوشبختانه با مدیریت درستی که صورت گرفت و به رغم اینکه آتش سوزی شدید بود اما خوشبختانه بدون هیچگونه تلفاتی این حریق خاموش شد.

وی ادامه داد: تقریبا همه خودروهای ایستگاههای شهرداری یزد بکارگیری شد و در کوتاهترین زمان ممکن خاموش شد همچنین پرسنل جان برکف آتش نشانی شهرداری یزد که در مرخصی بودند نیز برای کمک حضور یافتند و برخی از این بزرگواران با خودرو شخصی آمد بودند.

سیفی افزود: تقریبا با دست خالی این اقدامات انجام شد، برخی از این تجهیزات برای ۳۲ سال قبل است همچنین در زمینه نیرو نیز آتش نشانی یزد دارای مشکلات زیادی است که از مسئولان درخواست داریم در این زمینه همکاری کنند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رویداد عظیم راهپیمایی اربعین در جهان اسلام بی بدیل است و افراد زیادی از ملیت های مختلف حضور دارند.

سیفی ادامه داد: در این راهپیمایی عظیم همه همکاری کردند و شهرداری یزد نیز انجام وظیفه نمود و با اعزام ۳۸ دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه به زائران خدمت رسانی کرد.

وی افزود: بیش از ۵۰ مخزن جمع آوری زباله ایجاد و حضور ۶۰ نیروی خدماتی شهرداری یزد در مرز چذابه نیز در این خدمات رسانی به ثبت رسید.

عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه علنی گفت: مردمی بودن فقط در میان مردم بودن نیست و باید بتوانیم مشارکت مردم را در امور نیز جذب کنیم و مقام معظم رهبری نیز در مورد مردمی سازی تاکید زیادی دارند و باید در این زمینه اقدامات موثرتری انجام شود.

محمد باقر پارسائیان اظهار داشت: مقرر شده بود در محلات، اقداماتی برای مردمی سازی انجام شود که متاسفانه در عمل کاری نشد و دو سال از عمر این شورا گذشت و کاری منسجم صورت نگرفت .

عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز گفت: جمع آوری زباله های عفونی وظیفه شهرداری نیست و باید وزارت بهداشت انجام دهد؛ با این حال در شهرداری یزد مرکز دفع زباله های عفونی احداث شده است.

فخر السادات خامسی اظهار داشت: از ۶۰۰ پزشک و مطب خصوصی که در یزد وجود دارد فقط ۱۰ نفر عوارض دفن زباله های عفونی را پرداخت می کنند و بقیه هیچگونه هزینه ای نمی پردازند و در حالیکه دفن زباله های عفونی وظیفه شهرداری نیست و لذا در این زمینه نیازمند ساماندهی و برنامه ریزی با همکاری سازمان نظام پزشکی است که اعلام آمادگی کرده اند.

فاطمه زارع عضو شورا و رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد هم گفت: نظارت کامل در زمینه دفن زباله های عفونی یزد وجود دارد و خوشبختانه در این زمینه تاکنون مشکلی وجود نداشته هر چند نیازمند مساعدت و کمک دستگاههای متولی هستیم.

شهردار یزد هم گفت: از زحمات آتش نشانی یزد برای خاموش کردن حریق شب گذشته در شهرک صنعتی یزد کمال تشکر را داریم و بیش از ۸ ساعت در این آتش سوزی به صورت مستقیم انجام وظیفه کردند.

ابوالقاسم محی الدینی افزود: متاسفانه کمبود تجهیزات در این واقعه به عینه قابل مشاهده بود و در زمینه کمبود نیرو نیز مشکل زیادی در آتش نشانی یزد وجود دارد و این نیروهای خدوم با کمترین امکانات و با ایثار خدمت کردند.

وی اظهار داشت: اگر چنین واقعه ای تکرار شود ممکن است تبعات بدتری را شاهد باشیم و بیش از دو سال است که برای گرفتن مجوز جهت جذب نیروی جدید منتظر مجوز ارگانهای ذیربط هستیم و همچنین در رمینه تجهیزات نیز هر چند اقداماتی در این دوره شد اما هنوز کاستی های زیادی وجود دارد.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری یزد نیز در این جلسه گفت: حریق شب گذشته در سردخانه طراوت شهرک صنعتی یزد بوقوع پیوست و از ۱۳ ایستگاه شهر یزد همه اعزام شدند و ۱۳ خودرو با ۳۵ نیروی عملیاتی انجام وظیفه کردند که بیش از یک سوم نیروها با لباس شخصی و با اینکه در مرخصی بودند به صورت خودجوش حضور یافتند.

سعید پاک سرشت افزود: از فرودگاه و شهرستانهای اطرف و برخی از صنایع خودروهایی اعزام شد و خودروهای آبرسان نیز از ارگانها مختلف بکارگیری شد چون سه منبع آمونیاک در این سردخانه بود و احتمال انفجار وجود داشت که خوشبختانه کنترل منطقه و مهارآتش در کوتاه ترین زمان انجام شد و خوشبختانه حریق کنترل و خاموش گردید.

وی اظهار داشت: ما فقط یک دستگاه خودروی تحصصی داریم که ۳۲ سال از عمر آن می گذرد و لذا نیاز به خرید تجهیزات تخصصی جدید وجود دارد و برای خاموش کردن استاندارد ، نیازمند تجهیزات هستیم همچنین حتما باید مجوز جذب نیرو برای آتش نشانی نیز گرفته شود .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha