۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85227407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جبران کمبود سرویس‌های دانش‌آموزی گرگان با اجرای اتوبوس مدرسه

گرگان - ایرنا - مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان گفت: با هدف جبران کمبود سرویس مدارس، از ابتدای سال تحصیلی جدید طرح اتوبوس مدرسه در گرگان اجرا خواهد شد.

مهدی کمال‌غریبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این طرح ۲۰ دستگاه اتوبوس حمل و نقل درون شهری برای مدارس از جمله پنج اتوبوس برای دانش‌آموزان ۲ مدرسه سردار جنگل و نمونه دولتی امام علی (ع) واقع در روستای محمدآباد (در مسیر بین جاده ارتباطی گرگان - آق‌قلا) و مدرسه شجره طیبه واقع در شهرک زیتون در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: پیش از شیوع کرونا هزار و ۵۰۰ راننده سرویس مدارس در قالب ۱۲ شرکت در سطح شهر گرگان فعال بودند.

وی گفت: بیشتر رانندگان این سرویس‌ها بانوان و زنان سرپرست خانوار بودند که شیوع کرونا و تعطیلی مدارس سبب شد تا آنان تغییر شغل دهند و اکنون ۷۰۰ راننده در قالب همان ۱۲ شرکت فعال هستند.

کمال‌غریبی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش داریم تا تعداد کنونی رانندگان سرویس مدارس را به ۸۰۰ تا ۸۵۰ نفر برسانیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان گفت: براساس این نرخ‌نامه، هزینه سرویس هر دانش‌آموز ماهانه برای مینی‌بوس پنج میلیون ریال، ون ۶ میلیون ریال، خودروهای سواری ۱۳۰۰ سی‌سی مانند پراید، تیبا، ساینا و کوئیک هفت میلیون ریال و خودروهای سواری ۱۶۰۰ سی‌سی مانند سمند، پژو و ال ۹۰ هشت میلیون ریال است.

کمال‌غریبی یادآور شد: این نرخ‌ها برای مجموع مسیر رفت و برگشت (منزل تا مدرسه و بالعکس) تا ۲۰ کیلومتر در نظر گرفته شده که مسافت بیش از مسافت اعلام شده، به ازای هر کیلومتر پنج درصد به نرخ اولیه افزوده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان در خصوص تعداد سرنشینان سرویس‌های مدارس گفت: با توجه به کمبود سرویس‌ مدارس و همچنین کمک به معیشت رانندگان ظرفیت خودروهای کلاس‌ ۱۶۰۰ سی‌سی را یک نفر اضافه کردیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان هم گفت: در راستای اجرای طرح استقبال از مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، ۶ کمیته با محوریت این معاون در شهرداری مرکز استان تشکیل و فعال شده است.

احمد سالاری اظهار کرد: کمیته‌های خدمات شهری، حمل و نقل، آتش‌نشانی، سیما و منظر شهری، فرهنگی ورزشی- روابط عمومی و زیربنایی و ترافیک (عمران) براساس وظایف تعریف و محول شده، تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: این کار با هدف احساس آرامش و امنیت داشتن خانواده‌ها و دانش‌آموزان در محیط مدارس و اطراف مراکز آموزشی همچون سنوات گذشته انجام می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: کمیته خدمات شهری، با نیروهای تحت پوشش خود وظیفه شست و شو و نظافت و پاکسازی باکس‌های زباله در مسیرهای منتهی به مدارس و اطراف آن، مخازن داخل مدارس، حیاط و محوطه‌های مراکز آموزشی برعهده دارد.

سالاری یادآور شد: همچنین اقداماتی نظیر آهک‌پاشی و ضدعفونی کردن معابر و جداول مسیرها و محل‌های تردد دانش‌آموزان، شست و شوی پیاده‌روهای منتهی به مدارس، جمع‌آوری خاک‌های احتمالی، رنگ‌آمیزی‌های پوششی، شست و شوی تابلوها، جمع‌آوری تبلیغات‌های غیرمجازو تاریخ گذشته، جمع‌آوری زایده‌های فیزیکی آلوده نیز بخشی دیگر از اقداماتی است که توسط همکاران ما در این کمیته انجام می‌شود.

وی با بیان این که توسط اداره آموزش و پرورش شهرستان، ۵۰ مدرسه دولتی به شهرداری اعلام مکان شده، افزود: در برخی مسیرها و معابر و گذرها احتمال وجود دیوارهای خطرناک وجود دارد که همکاران ما در وهله اول تا پیش از بازگشایی مدارس ارزیابی را انجام خواهند دادند که در ابتدا به مالک در خصوص رفع خطر تذکر و اخطار می‌دهند و در صورت توجه نکردن، خود اقدامات قانونی را انجام خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری کودکان کار و متکدیان در محل‌های گذر دانش‌آموزان هستند و در تقاطع‌ها و چهارراه‌ها موجبات ایجاد ترافیک را فراهم می‌کنند، یکی دیگر از اقدامات و برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: در حوزه حمل و نقل، زیبایی‌سازی اتوبوس‌ها و شست و شوی آنها در دستور کار قرار گرفته و سرویس‌دهی مناسب تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون شهری در اوج ترافیک با هدف به موقع و سالم و سلامت رسیدن دانش‌آموزان به مدارس و بعد از تعطیلی واحدهای آموزشی به منازل خود، از برنامه‌های این کمیته است.

وی گفت: ساماندهی درختان خطرآفرین و باغچه‌ها و گل‌باغچه‌های مدارس و اطراف آن و هرس درختان در مسیرهای منتهی به مدارس برعهده سازمان سیما و منظر شهری است و کمیته فرهنگی اجتماعی ورزشی در کنار روابط عمومی وظیفه برنامه ریزی برای برگزاری جنگ‌ها و برنامه‌های شاد و متنوع بازگشایی مدارس و نصب بنرهای بوی ماه مهر و تبریک ورود دانش‌آموزان به مدارس با نگاه ویژه به مناطق کم‌برخوردار همچون سال گذشته که در محله ابراهیم‌آباد کوی انجیراب گرگان انجام شد، برعهده دارد.

معاون شهردار گرگان گفت: لکه‌گیری معابر، پر کردن حفاری‌ها، خط کشی معابر، پررنگ‌کردن سرعت‌گیرها، رفع نقص چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و توجه به موضوعات ترافیکی را کمیته زیربنایی و عمران و ترافیک برعهده دارد.

سالاری تاکید کرد: تلاش داریم تا همه در کنار هم شهر ایمن، سالم، منظم و مرتب را برای استقبال از بهار سال تحصیلی با کمترین دغدغه برای دانش‌آموزان و والدین‌شان ایجاد کنیم.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان هم گفت: گشت‌های مشترک بازرسی از مراکز تهیه و توزیع نوشت افزار و کیف و کفش و البسه دانش‌آموزی در سطح استان فعال است.

جعفر کرامتی اظهار کرد: تاکنون ۲۵۶ مورد بازرسی توسط گشت‌های مشترک انجام شده که در مجموع ۲۵ پرونده تخلفاتی همچون گرانفروشی، قاچاق و درج نکردن قیمت فروش تشکیل شده که ارزش ریالی مجموع این پرونده‌ها ۷۱۳ میلیون و ۷۰۵ هزار ریال است.

کرامتی اضافه کرد: این پرونده‌های تخلفاتی در خصوص کالاهایی نظیر دفتر، مدادرنگی، ماژیک، خودکار و جامدادی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha