فرماندار بویراحمد: زیرساخت‌های موجود شهرستان پاسخگوی مشکل سرویس مدارس نیست

یاسوج- ایرنا- فرماندار بویراحمد گفت: زیرساخت‌های موجود در این شهرستان به هیچ وجه پاسخگوی مشکل سرویس مدارس و حمل و نقل دانش آموزان نیست اگرچه رفع مشکل سرویس مدارس بویراحمد به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته و تمام تلاش خود را برای رفع آن به کار خواهیم بست.

شهرام مهدوی مطلق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرداری یاسوج ملزم به قراردادن همه ظرفیت خودرویی خود در اختیار آموزش و پرورش است و براساس قانون ابلاغی جدید سازمان حمل و نقل شهرداری مسئولیت بیشتری در کمک به سرویس مدارس دارد.

وی افزود: شهرداری موظف به تامین وسایل حمل و نقل عمومی شهر است و باید رفع مشکل سرویس مدارس اولویت نخست شهرداری یاسوج باشد.

فرماندار بویراحمد تاکید کرد: می طلبد تمام استعداد خودرویی موجود در شهرستان را برای رفع مشکل سرویس مدارس به کار گرفته شود البته داشتن صلاحیت رانندگان این خودروها هم از اهمیت بالایی برخوردار است که باید توجه ویژه ای به این موضوع شود.

مهدوی مطلق تصریح کرد: شرکت‌های حمل و نقل در شهرستان نیز موظف اند مینی بوس‌های خود را با اولویت دادن به آموزش و پرورش در اختیار مدارس قرار دهند البته در صورت عدم همکاری، در خصوص سهمیه سوخت آن‌ها تجدید نظر خواهد شد.

وی عنوان کرد: در خصوص وضعیت ترافیکی و فرهنگ حمل و نقل و تردد در سطح شهر نیازمند فرهنگ سازی به صورت پایه‌ای از مدارس هستیم ضمن اینکه آموزش رانندگان سرویس‌های مدارس باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بیش از ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزی استان برابر با حدود ۶۷ هزار دانش آموز در شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند اما این شاخص جمعیتی بسیار مهم در تخصیص بودجه و اعتبارات مورد توجه قرار نمی‌ گیرد.

به گزارش ایرنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است که ۵۰ درصد جمعیت آن‌ا در شهرستان بویراحمد به مرکزیت یاسوج حضور دارد و جمعیت شهر یاسوج با حاشیه های آن طبق برخی امارها بیش از ۲۵۰ هزار نفر است.

بیش از سه هزار آموزشگاه دولتی و غیردولتی استان برای بیش از ۱۷۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف و افزون بر ۱۴ هزار معلم، آمادگی پذیرش و آغاز سال تحصیلی جدید را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha