۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85227507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنتاگون از عملیات سایبری علیه قدرت‌های خارجی استفاده می‌کند

تهران-ایرنا- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در سند راهبرد نظامی جدید خود متعهد شده است که از عملیات سایبری تهاجمی برای «تخریب» و «متفرق کردن» قدرت‌های خارجی و «جنایتکارانی» که منافع ایالات متحده را تهدید می‌کنند، استفاده کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سی‌.ان‌.ان، در خلاصه طبقه‌بندی نشده راهبرد جدید سایبری وزارت دفاع آمریکا که با مطالعه دقیق جنگ روسیه در اوکراین طراحی و جایگزین راهبرد سایبری ۲۰۱۸ پنتاگون شده، آمده است: این وزارتخانه «به دقت مشاهدات دشمن را تشخیص می‌دهد و خطرات تشدید تنش [در فضای سایبری] را مهار خواهد کرد.»

بر پایه این گزارش، سند جدید تا حد زیادی بر سیاست‌هایی که در حال اجرا است، از جمله مقابله فعالانه با دشمنان ایالات متحده در فضای سایبری تاکید دارد.

براساس این گزارش، انتشار سند راهبرد جدید پنتاگون در بحبوحه هشدارهای مداوم مقام های آمریکایی مبنی بر اینکه چین احتمالا در صورت بروز هرگونه درگیری نظامی با ایالات متحده بر سر تایوان یا سایر مسائل، از قابلیت‌های سایبری قدرتمند خود استفاده خواهد کرد، صورت گرفته است.

مقام های آمریکایی و شرکت مایکروسافت در ماه مه (اردیبهشت/خرداد) مدعی حمله هکری توسط هکرهای چینی شدند.

یک مقام ارشد آژانس امنیت ملی آمریکا به سی‌.ان‌.ان با بیان اینکه این نفوذها «غیرقابل قبول» است، گفت: هکرهای چینی به دنبال دسترسی به شبکه‌هایی بودند که ممکن بود به آنها این امکان را بدهد که خدمات مهمی را در آینده مختل کنند.

دولت چین این اتهامات را رد کرده و در مقابل، آمریکا را به انجام عملیات هکری در چین متهم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha