۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85227527
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عاشقان غریب الغربا در آغوش مردم خراسان شمالی

۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85227527
عاشقان غریب الغربا در آغوش مردم خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- اینجا؛ تماشایی‌ترین منظومه عشق و ارادت به ثامن الحجج(ع) در کف جاده‌ها نقش بسته است و پاهایی که خستگی را در رسیدن به میعادگاه عشق از یاد برده و چه زیباست میزبانی از این دلدادگان عاشق که پیام آور عبادت و بندگی هستند.

به گزارش ایرنا، آنهایی که گرمای داغ تابستان هم نتوانست از مسیر دلدادگی مایوسشان کند و هر قدم که از دیگری بر می‌دارند پایه‌هایی عبودیت را مستحکم و پرچمی را بر باد می‌دهند که خود پیام‌آور ارزش‌های انقلابی است.

دلی آرام و پر غوغا، سری شوریده و شیدا و تنی سرمست جان دادن می‌خواهد تا در کف جاده‌ها گام برداشت و عشقی به بلندای همه آسمان‌ها با خوانی گسترده از نعمت می‌خواهد تا عطش عشق به ثامن الحجج(ع) را پایان دهد.

این روزها دیار گنجینه معرفت‌ها همچون دریایی خروشان از خیل عظیم زائران پیاده‌ای است که روانه سرزمین خورشید می‌شوند تا خود را به غریب الغربا رسانده و در این دریای بیکران به هستی خود معنا بخشند.

خراسان شمالی میعادگاه وارثان داغ ثامن الحجج(ع) است و روزانه هزاران زائر پیاده صحنه‌های بی‌بدیلی از ارادت به خاندان اهل بیت(ع) را به تصویر کشانده است و زنان و مردان، کودکان و نوجوانان با پوشش سیاه عزا حرکت خود را برای رسیدن به امام خود آغاز کرده‌اند.

تمامی نهادها و دستگاه ها در این استان همت خود به کار بسته اند و هر یک به نوعی مامنی گرم و جایگاهی آرام برای این عاشقان دلداده ایجاد کرده‌اند و مردم این خطه همچون گذشته این زائران را در آغوش می‌گیرند و آنها را راهی میعاد می‌کنند.

عاشقان غریب الغربا در آغوش مردم خراسان شمالی

خدمات رسانی ۳۵ موکب

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی از برپایی همزمان با روزهای پایانی ماه صفر ۳۵ موکب برای خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) در استان خبر داد و گفت: این موکب ها با مشارکت خیران نیک اندیش در شهرستان های مانه و سملقان، بجنورد، شیروان و فاروج برپا شده است.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی افزود: بازدیدهای لازم از این موکب های خدمات رسان انجام شده است و خادمان آماده پذیرایی از زائران امام رضا (ع) هستند و برنامه ریزی شده است تا این مواکب روزانه پنج هزار وعده غذای گرم بین زائران توزیع کنند.

وی گفت: این مواکب جدای از پذیرایی، خدمات فرهنگی نیز به زائران امام رضا(ع) ارائه خواهند داد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به اعزام کاروان های مذهبی استان با پای پیاده به مشهد مقدس، یادآور شد: ۱۰۰ هیات مذهبی استان همزمان با روز اربعین در قالب کاروان‌های پیاده راهی مشهد مقدس می شوند.

وی افزود: در هر کاروان یک روحانی و مبلغ حضور دارند تا به بیان احکام شرعی، تبیین مسایل معرفتی و اعتقادی با محوریت سیره زندگی امام رضا(ع) بپردازند.

در خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی شناسایی شده که از این تعداد نام ۸۰۰ هیات در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

عاشقان غریب الغربا در آغوش مردم خراسان شمالی

اعمال طرح تردد کامیون

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی نیز در ادامه گفت: طرح محدودیت تردد کامیون در جاده بزرگراهی فاروج تا جنگل گلستان به مناسبت تعطیلات شهادت امام رضا(ع) از ساعت ۱۴ امروز(چهارشنبه) آغاز می شود.

سرهنگ رحمان اسپیدکار اظهار کرد: محدودیت تردد کامیون در این جاده بزرگراهی برای تامین امنیت زائران پیاده حرم امام رضا(ع) اعمال شد.

وی افزود: بر این اساس تردد کامیون در محور فاروج- شیروان-بجنورد- جنگل گلستان و بالعکس از ساعت ۱۴ تا ۲۲ امروز ممنوع است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به افزایش سفرها و بازگشت زائران امام رضاع) این محدودیت ترافیکی از ساعت هشت تا ۲۲ در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه در این محور اعمال می شود.

وی گفت: اعمال محدودیت به استثنای حاملان مواد سوختی، فاسدشدنی، بهداشتی، کالای اساسی و دارای مجوز است.

عاشقان غریب الغربا در آغوش مردم خراسان شمالی

آمادگی ناوگان برای جابجایی زائران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در این خصوص گفت: ۶۸۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجایی زائران امام رضا(ع) را برعهده دارند.

محمد مشتری بیان کرد: با توجه به افزایش سفرها به مشهد مقدس به مناسبت عزاداری در روزهای پایانی ماه صفر، ۱۵۷ دستگاه اتوبوس، ۱۲۵ دستگاه مینی بوس و ۴۰۰ دستگاه سواری کرایه عمومی برای خدمات رسانی به زائران آماده است.

وی افزود: به زائران توصیه می شود سفر خود را مدیریت کرده و بازگشت خود را به روز آخر موکول نکنند تا در تامین وسیله ‌نقلیه با مشکل روبه رو نشوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از سوانح و تامین ایمنی سفر، بازدید فنی از سلامت اتوبوس‌ ها در حال انجام است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

در میان نقل قول های گوناگون درباره روز، ماه و سال شهادت امام رضا(ع)، مشهورتر آن است که آن حضرت در روز جمعه آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha