کره جنوبی به همراه ارتش آمریکا رژه نظامی برگزار می کند

تهران - ایرنا - کره جنوبی اواخر ماه جاری میلادی برای اولین بار بعد از ۱۰ سال رژه نظامی گسترده ای در مرکز سئول برگزار می کند و ارتش آمریکا نیز این کشور را همراهی خواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است این رژه نظامی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روز نیروهای مسلح در سئول برگزار می شود. در این رژه تانک و جنگنده و تجهیزات پیشرفته دیگری مستقر می شوند.

۴ هزار سرباز و بیش از ۱۷۰ فروند تجهیزات نظامی شامل تانک های K۲، موشک "پرقدرت" جدید کره جنوبی و پهپادهای نظامی از «دروازه سونگ نه مون» تا «میدان گوانگ هوا مون» راهپیمایی می کنند.

یک مقام نظامی گفته است رویداد امسال کره جنوبی با شعار "ارتش قدرتمند، امنیت بالا و صلح با اقتدار" برگزار می شود تا عزم نیروهای مسلح را برای محافظت از کشور خود را نشان دهد و همچنین پیامی در مقابل تحریکات کره شمالی باشد.

کره جنوبی پیش از این هر ۵ سال یکبار رژه ای برای گرامیداشت این روز برگزار می کرد. این رژه بعد از سال ۲۰۱۳ با تلاش های مون جه این رئیس جمهور سابق کره جنوبی برای بهبود روابط با کره شمالی دیگر برگزار نشد.

۳۰۰ سرباز «ارتش هشتم آمریکا» نیز به فرماندهی «نیروهای کره ایالت متحده» برای اولین بار در این رزمایش شرکت می کنند تا همزمان با هفتادمین سالگرد اتحاد این دوکشور در سال جاری قدرت دفاعی سئول و واشنگتن را نشان دهند.

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین قصد دارد یک مراسم گرامیداشت در پایگاه هوایی شهر سونگنام در جنوب سئول برگزار کند. ۱۰ هزار نفر شامل کهنه سربازان خارجی جنگ کره و خانواده ایشان در این مراسم شرکت می کنند.

تسلیحات نظامی بومی کره جنوبی شامل جت جنگی KF-۲۱ تحت ارتقا، موشک دوربرد هوا به زمین به همراه پهپاد های بدون سرنشین و جنگی «سازمان فرماندهی عملیات های پهپادی» که اوایل ماه جاری میلادی تاسیس شد نیز به نمایش گذاشته می شوند.

در این رویداد همچنین پرواز های نمایشی گسترده ای با بیش از ۱۰۰ هواپیمای جنگی شامل جنگنده KF-۲۱ و جنگنده رادارگریز F-۳۵A و هلیکوپتر های سبک صورت خواهد گرفت. ارتش آمریکا نیز هواپیما شامل جت های جنگی F-۱۶ ،A-۱۰ و F-۳۵ را به سئول اعزام می کند.

۲۰۰ سرباز کره جنوبی و آمریکا نیز در عملیات سقوط آزاد با چترنجات شرکت می کنند تا ظرفیت های عملیاتی این دو کشور را به نمایش بگذارند.

به گزارش ایرنا، این خبر همزمان با سفر رئیس کره شمالی به روسیه برای دیدار با ولادیمیر پوتین و پرتاب موشک بالستیک از سوی پیونگ یانگ منتشر شد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد وزیر امور خارجه این کشور در ملاقات با همتای روس خود در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در هند، تاکید کرد که هرگونه روابط میان کره شمالی و روسیه باید در جهت حفظ و تقویت امنیت منطقه باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه پیش از دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون رئیس کره شمالی اعلام کرد که در تحریم این دو کشور تردید نخواهد کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز گفت: ما از کره شمالی می خواهیم به تعهدات عمومی خود بر عدم ارائه یا فروش تسلیحات به روسیه پایبند باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha