۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85227548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبفا خراسان رضوی ۱۰ هزار مشترک جدید را زیر پوشش گرفت

۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85227548
آبفا خراسان رضوی ۱۰ هزار مشترک جدید را زیر پوشش گرفت

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: حدود ۱۰ هزار مشترک جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرها و روستاهای این استان با بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، زیر پوشش این شرکت قرار گرفتند.

حسین امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این بازه زمانی حدود ۲ هزار انشعاب فاضلاب نیز در استان خراسان رضوی نصب شده است.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف آب در استان به ازای هر مشترک در ماه ۱۵ متر مکعب است، بیان کرد: ۳۵ درصد مشترکین خانگی الگوی مصرف آب را رعایت نمی کنند، لذا در زمره مشترکین پرمصرف و بدمصرف قرار دارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خاطر نشان کرد: این شرکت هم اینک خدمت رسانی به ۷۸۶ هزار مشترک آب شهری و ۵۳۰ هزار مشترک روستایی را برعهده دارد.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد مشترکین آب را مصرف کنندگان خانگی و ۱۰ درصد را مشترکین غیرمسکونی تشکیل می دهند.

امامی گفت: انشعابات غیر مجاز به عنوان چالش مهم در حوزه آب شرب مطرح است و در سال جاری ۸۸۷ انشعاب غیر مجاز در سطح شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی شناسایی و از ادامه سرقت آب توسط افراد سودجو جلوگیری شد.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند و آب استان از هزار و ۷۰۰ حلقه چاه، ۱۵ دهنه چشمه و ۱۴ رشته قنات تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، ٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی شدید و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت خشکسالی بسیار شدید است.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha