۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸
کد خبر: 85227597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتش سوریه مواضع تروریستها در حلب و ادلب را درهم کوبید

تهران - ایرنا- ارتش سوریه مواضع گروههای تروریستی در استان های حلب و ادلب در شمال و شمال غربی این کشور را هدف قرار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رسانه های سوری، واحدهای توپخانه و موشکی ارتش سوریه مواضع عناصر تروریست در محورهای غربی ریف استان حلب را هدف قرار دادند.

تمرکز این حملات روی اطراف شهرک های تقاد، تدیل، کفرتعال، کفرعمه، بخفیس، الهباطه، بشنکیره و اطراف شهر داره عزه در غرب حلب بود.

ارتش سوریه همچنین مواضع و محل های تردد تروریست های گروه هیات تحریر الشام (جبهه النصره سابق) در اطراف شهرک الباره در کوهستان الزاویه در جنوب شهر ادلب را گلوله باران کرد.

استان های حلب و ادلب بویژه در دو ماه اخیر شاهد حملات زمینی و هوایی ارتش سوریه با همکاری نیروی هوایی روسیه به مواضع و انبارهای مهمات تروریست ها بوده است.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه تحت عنوان مناطق «کاهش تنش» ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش‌هایی از استان‌های لاذقیه، حما و حلب را در بر می‌گیرد، هنوز در دست گروه‌های تروریستی قرار دارد و گفته می‌شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد که بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند؛ اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست‌ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

دولت سوریه می گوید که گروههای مسلح در شمال و شمال غرب سوریه مورد حمایت ترکیه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha