۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85227659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افشای تقلب گسترده در پرداخت مزایای بیکاری آمریکایی ها در دوران کرونا

تهران- ایرنا- ناظر ارشد دولت واشنگتن در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۳۵ میلیارد دلار از مزایای بیکاری پرداخت شده توسط ایالت‌های آمریکا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، ممکن است ادعایی تقلبی باشد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رویترز، گزارش‌ها به وزارت کار ایالات متحده درباره ادعاهای تقلبی ۵۰ ایالت آمریکا در پرداخت مزایای بیمه بیکاری افزایش پیدا کرده است.

اما دیوان محاسبات آمریکا (GAO) در گزارش جدید خود ارزیابی کرده که مشکل بسیار بزرگ‌تر است و بین ۱۰۰ تا ۱۳۵ میلیارد دلار از حدود ۹۰۰ میلیارد دلار مزایای بیکاری که اعلام شده از آوریل (فروردین/اردیبهشت) ۲۰۲۰ تا مه (اردیبهشت/خرداد) ۲۰۲۳ پرداخت شده، ممکن است جعلی بوده باشد.

بر پایه این گزارش، ارزیابی دیوان محاسبات در میزان تقلب‌ها، حدود ۲ برابر بیشتر از ۵۶ میلیارد دلاری است که خود ایالت‌ها تخمین زده‌اند بین مارس (اسفند/فروردین) ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۳ پرداخت‌های جعلی انجام شده است.

در گزارش دیوان محاسبات آمریکا آمده است: میزان کامل کلاهبرداری بیمه بیکاری در دوران همه‌گیری کرونا به احتمال زیاد هرگز دقیق مشخص نخواهد شد.

وزارت کار ایالات متحده این میزان یافته‌های دیوان محاسبات را رد و اعلام کرده که این یافته‌ها بر اساس تعداد کمی از ادعاهای سوال برانگیز درباره «برنامه کمک به بیکاری در دوران همه‌گیری» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha