خواست مردمی برای ساخت زیرگذر میدان امام علی (ع) ارومیه عملیاتی می‌شود

ارومیه - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در پی درخواست مردم و راهگشایی برای ترافیک شهری در محور عدالت و کمربندی ارومیه، شورای شهر ارومیه احداث زیرگذر میدان امام علی(ع) را تصویب کرد.

علی مصطفی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ادامه برنامه‎‌های شورای شهر برای بهبود ترافیک شهری اظهار کرد: زیرگذر امام علی(ع) که به تایید کمیته تطبیق فرمانداری ارومیه نیز رسید، از سمت خیابان عدالت (آزادگان ۲) به سمت خیابان عدالت (چهار راه شورا و دانشکده) احداث می‌شود که طی روزهای آتی از طریق سامانه ستاد جهت انتخاب پیمانکار به مناقصه گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به تصویب لایحه احداث این زیرگذر در جلسه فوق العاده صحن شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: لایحه احداث این زیرگذر که از سوی شهردار ارومیه ارائه شده بود، پس از بحث و بررسی در صحن شورای اسلامی شهر با رای اعضای شورای شهر ارومیه تصویب شد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر ارومیه طول این زیرگذر را ۴۱۰ متر و عرض آن را حدود ۳۰ متر اعلام کرد و ادامه داد: هزینه احداث این زیرگذر بیش از ۸۰ میلیارد تومان و مدت زمان اجرای آن نیز ۶ ماه کاری پیش بینی شده است.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده به علت معضل ترافیک برای شهروندان ارومیه‌ای افزود: وضعیت ترافیک خیابان‌های هسته مرکزی شهر و برخی از خیابان‌های دیگر با توجه به انباشت کارهای بر زمین مانده از سالیان گذشته غیر قابل تحمل شده است.

مصطفی‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی اعضای شورای شهر و شهردار ارومیه برای نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی، ارتقای فرهنگ سازی ترافیکی، نصب دوربین‌های کنترل ترافیک، انجام اصلاحات هندسی، تمرکز زدایی مراکز اداری، خدماتی و پزشکی از هسته مرکزی شهر اضافه کرد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده برای حل معضل ترافیک به خواست به حق مردم ارومیه پاسخ مناسبی داده باشیم.

به گزارش ایرنا، زیر گذر امام علی(ع) فاز دوم اجراییِ روگذر امام علی (جنب پارک گوللر باغی) است که سال‌ها زمین مانده بود و در داخل رینگ اصلی ترافیکی شهر ارومیه طراحی شده است که با اجرای این طرح ضمن اتمام کامل تقاطع سه سطحه امام علی(ع)، تردد وسائط نقلیه در مسیر عدالت (آزادگان۲) به سمت خیابان عدالت (چهار راه شورا - دانشکده) و برعکس از طریق این زیرگذر انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha