۳۰ بقعه متبرکه سمنان میزبان عزاداران سالروز رحلت رسول اکرم(ص) است

سمنان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ۳۰ بقعه متبرکه و امامزادگان در شهرها و روستاهای استان در سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) برنامه‌های معنوی و آیین‌های سوگواری دارند.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: بیش از ۱۳۰ امامزاده و بقاع متبرکه در استان سمنان وجود دارد که برخی امامزادگان در مناطق صعب العبور قرار دارد و بر همین اساس برگزاری مراسم سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در ۳۰ امامزاده و بقاع متبرکه درون محدوده شهری و روستایی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ۳۰ روحانی شامل روحانیون اعزامی، بومی و مستقر در بقاع متبرکه و امامزادگان برای برگزاری آیین های سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) همکاری دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: راه‌اندازی کاروان زیارتی در سه شهر سمنان، دامغان و شاهرود از جمله برنامه‌ها در سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) است.

وی تصریح کرد: حضور عزاداران سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در قالب کاروان زیارتی از یک امامزاده به امامزاده دیگر به صورت راهپیمایی پیاده‌روی یا خودرویی برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام تدینی یادآور شد: فعالیت‌های عبادی و تبلیغی از جمله اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مداحی و توزیع بسته‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: هدف از برگزاری آیین های عزاداری در بقاع متبرکه و امامزادگان تقویت روحیه معنوی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان و استفاده از ظرفیت معنوی امامزاده ها و بقاع متبرکه است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پنجشنبه بیست و سوم شهریور برابر با ۲۸ صفر رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) وشنبه بیست و پنجم شهریور برابر با ۳۰ صفر شهادت امام رضا(ع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha