۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85227679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکست تلاش‌های مذبوحانه بایدن در آسیا زیر سایه کاهش محبوبیت

تهران- ایرنا- بنظر می رسد تلاش های مذبوحانه جو بایدن، رئیس جمهوی آمریکا پس از سفر به ویتنام و هند و مرتبط ساختن این سفرها با افزایش قدرت آمریکا در جهان دیگر برای افکار عمومی در این کشور جذاب نباشد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از گلوبال تایمز، اظهارات اخیر بایدن مبنی بر اینکه توسعه روابط دیپلماتیک با ویتنام و هند می تواند رهبری آمریکا را در صحنه جهانی تقویت کند مورد استقبال مردم آمریکا قرار نگرفته است.

به نوشته نیویورک تایمز، بنظر نمی رسد این سفر بتواند میزان محبوبیت بایدن را در مقابل رقیب وی یعنی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ افزایش دهد.

برخی از دموکرات‌های سنا می گویند بر اساس نظرسنجی ها میزان محبوبیت بایدن رو به افول است و این مساله بسیار «نگران‌کننده» و «ناامیدکننده» است.

دموکرات های سنا همچنین در خصوص این مساله که تغییری در میزان محبوبیت بایدن پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ صورت گیرد، ابراز تردید کرده اند.

بر اساس این گزارش، در حالی که هنوز زمان زیادی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، سفر آسیایی بایدن کمک چندانی به جلب رضایت او در داخل ایالات متحده نکرده است.

در حال حاضر رئیس جمهوری آمریکا با مشکلات فراوانی از جمله کاهش محبوبیت شدید و چالش های داخلی در این کشور روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، دیپلماسی خارجی ارتباطی اکثریت رأی دهندگان آمریکایی ندارد و در انتخابات عمومی در این کشور نیز تعیین کننده نیست، مگر اینکه این مساله به یک بحران دیپلماتیک بزرگ مرتبط با مسائل داخلی مرتبط باشد.

در همین حال، مشکلات واقعی برای عموم مردم آمریکا، مانند خشونت با اسلحه و تنش‌های قومی همچنان حل و فصل نشده است.

به باور سان چنگهائو، همکار و رئیس برنامه ایالات متحده و اتحادیه اروپا در مرکز امنیت و استراتژی بین‌المللی در دانشگاه تسینگ‌هوا ممکن است قضاوت در مورد تأثیر مستقیم اقدامات دیپلماتیک بایدن بر انتخابات یا میزان تأیید او خیلی زود باشد.

با این وجود، به نظر می رسد دیپلماسی خارجی ایالات متحده اکنون به طور کامل در خدمت سیاست داخلی آن است.

وضعیت پیچیده سیاست داخلی آمریکا و چالش‌های مختلف، برای دولت بایدن مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است. این مسائل سبب شده است بایدن برای افزایش محبوبیت خود روی به سوی ابزارهای خارجی مانند ایجاد تنش‌های ژئوپلیتیکی بیاورد تا به نوعی بتواند میزان رضایت را در داخل کشور افزایش دهد.

وقتی صحبت از رقیب بایدن به میان می‌آید، سان چنگهائو می گوید رای‌دهندگان هستند که در نهایت برنده را تعیین می‌کنند. اگر این گروه از مردم بایدن را انتخاب کنند، ممکن است به این دلیل نباشد که از او حمایت می کنند، بلکه به این دلیل است که نمی توانند ترامپ را بپذیرند.

وانگ یی‌وی، مدیر مؤسسه روابط بین‌الملل در دانشگاه رنمین چین، افزود: بایدن اکنون در تلاش است تا با سوء استفاده از نگرانی‌های مردم نسبت به ترامپ، مانع از به قدرت رسیدن ترامپ شود. در عین حال، روابط چین و ایالات متحده همیشه برای هر دو طرف در انتخابات ایالات متحده موضوعی حیاتی است.

در این راستا، بایدن وارث بسیاری از سیاست های ترامپ در قبال چین است.

در پایان این گزارش آمده است یکی از سیاست‌های نامناسب در انتخابات آمریکا، حالت کلیشه‌ای آن است که این مساله می تواند در آینده دردسرسازتر هم شود. در پس زمینه تشدید تضادهای ژئوپلیتیکی ایالات متحده، جهان تاوان شکست های نظام سیاسی و مبارزات حزبی آمریکا را خواهد پرداخت. این مساله نه تنها مشکلات آمریکا را حل نخواهد کرد، بلکه نتیجه معکوس خواهد داشت و جهان را به باتلاق می کشاند.

بنابراین، مهم نیست که چه کسی انتخاب شود، امید آن کی رود که ایالات متحده منفعت شخصی و ذهنیت جمع صفر خود را کنار بگذارد، جلوی «داخلی‌سازی» دیپلماسی خارجی را بگیرد و به دنبال آینده‌ای برد-برد باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha