۹ پایگاه‌ اهدای خون ویژه روزهای پایانی صفر در خراسان رضوی دایر است

مشهد- ایرنا- مسوول روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ۹ پایگاه اهدای خون در مشهد و دیگر شهرستانهای استان پذیرای داوطلبان همزمان با سه روز آخر ماه صفر و ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا (ع) دایر هستند.

دکتر محمد شریف الحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه پایگاه از این تعداد شامل امام رضا (ع)، امید و تیم سیار مستقر در حرم رضوی در مشهد فعالیت داشته و ۶ پایگاه در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، گناباد، قوچان و کاشمر فعال هستند.

وی بیان کرد: این پایگاههای اهدای خون در روزهای ۲۳ و ۲۵ شهریورماه در شیفت صبح از ساعت هشت صبح تا ۱۳ آماده خدمات رسانی به مجاوران و زائران رضوی و عزاداران حسینی است.

مسوول روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: همچنین تیم سیاری مستقر در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع)، ورودی باب الکاظم (ع) در کلانشهر مشهد مقدس روز جمعه ۲۴ شهریور ماه در شیفت صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده خدمات رسانی به متقاضیان اهدای خون خواهد بود.

وی بیان داشت: پایگاه فنی مرکزی امام رضا (ع) در ابتدای خیابان دانشگاه روبروی خیابان کفایی و پایگاه امید واقع در طبقه منهای یک مجتمع تجاری - اداری امید در خیابان آیت الله شیرازی ۳ واقع شده است.

شریف الحسینی با اشاره به استقبال مردم از پویش «نذر خون» افزود: این پویش از ابتدای محرم با شعار اهدای خون- فرهنگ حسینی آغاز شده و تا پایان صفر ادامه دارد و از تمامی مجاوران و زائران رضوی برای شرکت در آن دعوت می‌شود.

به گزارش ایرنا، اداره‌ کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۳ بیمارستان این استان را بر عهده دارد.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha