۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبر: 85227730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم| ورزش در ساحلِ آرامش

۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبر: 85227730
فیلم| ورزش در ساحلِ آرامش

نوشهر - ایرنا - ورزش‌های صبحگاهی در شن های ماسه ای سواحل خزر به گفته جمعی از کارشناسان ورزشی و روانشناسان تضمین کننده نشاط، تندرستی و نسخه ای شفابخش برای تقویت جسم و روح و روان افراد است.

به گزارش ایرنا، بی تردید ورزش صبحگاهی در شروع فعالیت های روزانه بسترساز و تامین کننده نشاط، شادابی، تامین سلامت جسم و روان انسان است و طبق اظهار نظر صاحب نظران امر بهترین نرمش بعد از خواب برای افراد مبتدی، سالمندان و دوندگان در راستای افزایش سلامتی مغز و بدن همان حرکات کششی و ورزش های صبحگاهی است.

فیلم| ورزش در ساحل آرامش

دیدن درخشش خورشید در صبحدم و تشعشع نور آن بر گستره آبی خزر، مشاهده شناورها در سطح دریا، شنیدن امواج دریا و نغمه پرندگان، وزیدن نسیم باد صبحگاهی و حضور جمع زیادی از شهروندان از پیرمرد ۹۰ ساله گرفته تا نوجوانان و جوانان برای فعالیت های ورزشی به روی ساحل ماسه ای، چنین فضای مملو از اوج سرزندگی و لذت می تواند درون هر آدم بیماری را شفا ببخشد و سلامتی اش را تضمین کند.

مجموعه نمونه گردشگری ساحلی "سیترا " نوشهر با ۱۹ هکتار وسعت یکی از محدوده ساحلی غرب مازندران است که به علت برخورداری از ساحل ماسه ای افزون بر آنکه در تمامی فصول به ویژه نیمه نخست سال پذیرای هزاران مسافر و گردشگر داخلی و خارجی بوده که به خاطر تمیزی محیط و سطوح صاف ماسه ای هر روزه شماری زیادی از مسافران و اهالی در این محل ورزش می کنند.

فیلم| ورزش در ساحل آرامش

یکی از روان شناسان نوشهر که هر روز در این مکان ورزش می کند، گفت: چنین فضای بکر، مفرح و پرجاذبه می تواند نسخه ای شفابخش برای بسیاری از بیماری ها، تضمین کننده سلامتی، تقویت روح و روان، تنظیم کننده خلق و خوی هر فردی باشد که هر روز در این محیط به فعالیت های ورزشی می پردازد.

رضا گلپور رییس دانشگاه پیام نور و دانش آموخته دکترای روانشناسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : انجام حرکات کششی، نرمش و دویدن روی ماسه های نرم سبب رفع استرس و اضطراب می شود و آرامش را در تمام وجود افراد ایجاد می کند.

وی اظهارکرد : نکته حائز اهمیت آنکه دویدن با پای برهنه به روی ماسه و دیدن همزمان تشعشعات نور خورشیدن در سطح ساحل و شنیدن امواج و نغمه های دل انگیز پرندگان در صبحدم هر روز حال و هوای هر ورزشکاری را تغییر می دهد به عبارتی می توان گفت تداوم روند این فعالیت های ورزشی سبب می شود تا در شرایط نامناسب زندگی شهر نشینی، بروز بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی، افراد ورزشکار در امان بمانند و سلامتی آنان تضمین شود.

فیلم| ورزش در ساحل آرامش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha