۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۳۸
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85227760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فنی و حرفه‌ای اصفهان بدنبال زدودن فقر مهارتی در جامعه است

اصفهان – ایرنا – مدیرکل فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: یکی از کارکردهای مهم مراکز فنی و حرفه‌ای، زدودن فقر مهارتی در بین جوانان جویای کار جامعه است که این مهم در اصهان دنبال می‌شود.

آرش اخوان طبسی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فقر مهارتی که نمود آن حتی در محیط های کسب و کار و هم در بین دانش‌آموختگان واحدهای آموزش عالی دیده می‌شود مانع از بروز خلاقیت‌ها و استعدادهای افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزشهای تئوری در دانشگاه‌ها صرف افزایش سطح معلومات عادی و دانش افراد می‌شود گفت: لازمه کسب کار و اشتغال در جامعه مهارت آموزی است که حلقه مفقوده بین آموزش و بازار کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان افزود: کسب مهارت از یک سو حلقه وصل جوانان و افراد جویای کار به بازارکار و از سوی دیگر موجب ارتقای دانش مهارتی شاغلان و تثبیت آنها در حرفه مورد نظر می‌شود.

وی با بیان اینکه از یکسال گذشته تاکنون بیش از یک‌هزار نخبه مهارتی برای تسهیل فرایند اشتغال در استان درپی برگزاری مسابقات آزاد مهارت شناسایی شدند گفت: این اقدام در راستای تاکید بر لزوم تقویت جایگاه مهارت‌آموزی در استان صورت گرفته است.

اخوان‌طبسی افزود: بر این اساس تقویت جایگاه مهارت‌آموزی در جامعه یکی از برنامه‌های اصلی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است که یکی از راهکارهای مهم مطرح کردن مهارت، همکاری با شرکای اجتماعی و برگزاری مسابقات آزاد مهارت در رشته‌های اولویت‌دار استان است.

وی یادآور شد: برگزاری مسابقات آزاد مهارت در محل‌های مورد توجه صاحبان صنایع و صنوف مانند نمایشگاه‌های بین‌المللی، صنایع بزرگ و مادر استان از سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته و از نتایج به‌دست آمده نیز می‌توان به شناخت بیش از هزار نخبه مهارتی و در نتیجه شناخت صنایع بزرگ از نقش آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، اصفهان ۵۴ مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی و حدود یک هزار و ۲۵۰ آموزشگاه آزاد فعال بخش خصوصی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha