پیش ثبت نام انتخابات مجلس در زنجان سه و نیم برابر افزایش داشت

زنجان - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: ۷۶۰ نفر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه استان پیش ثبت نام کردند که این آمار حدود سه و نیم برابر دوره یازدهم است که ۲۳۴ نفر بود.

ابوالفضل رفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ثبت نام کنند گان، ۶۵۹ نفر را آقایان و ۱۰۱ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

وی در ادامه در خصوص نتیجه نهایی صحت سنجی از مدارک ارسال شده متقاضیان پیش ثبت نام، گفت: این مهم تا ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ اعلام می شود.

این مسوول با بیان اینکه در این تاریخ برای متقاضیان پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی پیامکی ارسال خواهد شد، ادامه داد: هر فرد می تواند نتیجه صحت سنجی مدارک خود اظهاری را در پنجره واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir مشاهده و پیگیری کند.

وی با بیان اینکه متقاضیان از ساعت هشت صبح فردای آن روز می توانند وارد سامانه پنجره واحد انتخابات شوند و نتایج صحت سنجی ۶ دستگاه از مدارک خود را ببینند، اظهار داشت: نتایج صحت سنجی هر دستگاه در مورد هر فرد به صورت یک علامت نمایش داده می شود که اگر قرمز باشد موضوع نقص مدارک مطرح است و شرح آن نیز برای فرد متقاضی ثبت نام، شرح داده شده است.

این مسوول ادامه داد: داوطلبانی که به صورت سبز رنگ نتیجه صحت سنجی مدارک خود را دریافت می کنند با کد رهگیری اعلام شده می توانند در ۲۷ مهر امسال وارد سامانه ثبت نام نهایی برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه صحت سنجی مدارک هر فرد به معنی احراز یا عدم احراز نیست، خاطر نشان کرد: طبق قانون در این مرحله، امکان ثبت اعتراض از ۲۷ شهریور تا ۲ مهرماه وجود دارد و داوطلبین می توانند در صورت رفع اشکال و نواقص مدارک و دریافت تاییدیه ۶ دستگاه مربوط، کد رهگیری برای ثبت نام نهایی را دریافت کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha