اندوه هجران نبوی در بارگاه مطهر رضوی

مشهد-ایرنا- همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) شهر مشهد با حضور میلیونی عزاداران در حرم مطهر رضوی و خیابان‌های اطراف غرق در غم و اندوه است.

به گزارش ایرنا، طبق روال سالهای گذشته، مشهدالرضا در دهه پایانی صفر میزبان صدها هزار زائری است که پیاده و سواره خود را به مشهد رسانیده اند تا در اولین شب عزاداری این ایام پرشور حضور یابند. از روزهای گذشته شهر مشهد پذیرای گروه‌های زیادی از زائران پیاده و دلدادگانی است که از گوشه و کنار کشور به عشق اهل بیت (ع) خود را به شهر امام رضا(ع) رسانده اند.

تمام شهر مشهد سیاه‌پوش و مزین به نام نبی مکرم اسلام (ص) و اولاد پاکش شده است و ایستگاه‌های صلواتی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی به پذیرایی از زایران مشغول هستند.

پرچم های مشکی در خیابان ها، میدان ها، سردر ادارات، مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه استان از چند روز قبل از ۲۸ صفر به اهتزاز درآمده است.

اندوه هجران نبوی در بارگاه مطهر رضوی

دیشب عاشقان خاندان عصمت و طهارت با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه و در فضای معنوی همراه با برگزاری آیین های سینه زنی، مداحی و سخنرانی روحانیان به سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) پرداختند و در غم رحلت پیامبر(ص) و شهادت مظلومانه امام حسن(ع) مجتبی اشک ماتم ریختند.

همچنین شب گذشته، رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر میزبان روضه‌خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع), عزاداری و سینه‌‏زنی هیات‌های مذهبی و سخنرانی یکی از مبلغان مذهبی بود.

همزمان با آخر دهه صفر نهادهای مردمی و نهادهای فرهنگی و دینی و همه مردم خراسان رضوی آماده شدند تا از میهمانان امام رضا(ع) پذیرایی نموده و آداب میزبانی دینی را بجا آورند. در همین راستا طرح در مسیر بهشت برای دومین سال در خیابان امام رضا(ع) مشهد برای پذیرایی از زائران و مجاوران آن حضرت از امروز با برپایی ۲۵۰ غرفه آغاز شده و تا ۲۵ شهریور ادامه دارد.

اندوه هجران نبوی در بارگاه مطهر رضوی

در همه خیابان های منتهی به حرم مطهر، ایستگاه های پذیرایی از زائر برپا شده و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مشغول پخش نذور بین مردم و هیات های مذهبی هستند.

مراسم محوری عزاداری شب رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) نیز دیشب در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت به مرثیه سرایی و روضه خوانی پرداختند.

علمای اهل سنت همه در موضوع محبت اهل بیت(ع) با هم اتفاق نظر دارند و اهل بیت پیامبر(ص) در نزد اهل سنت جایگاه بسیار والایی دارند.همچنین در آستانه رحلت پیامبر(ص) گردهمایی ۷۰۰ نفر از علمای اهل سنت کشور با عنوان "آرامش امت در پناه قرآن و عترت" در آستانه رحلت پیامبر اسلام(ص) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

امام جمعه سرو آباد کردستان در این همایش گفت: یکی از توقیقانی که در ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) در پایان ماه صفر نصیب ما می‎‌شود، تشرف به زیارت امام رضا(ع) است.

ماموستا سید عبدالقادر حسینی افزود: پیوند قلبی اهل سنت با خاندان رسول الله(ص) از همان ابتدا وجود داشته و تاکنون هم ادامه دارد ولی دشمن می‌خواهد بین ما تفرقه ایجاد کند ولی ما به کوری چشم آنها باید با هم اتحاد داشته باشم و با تکیه بر محبت اهل بیت(ع) از تفرقه پرهیز کنیم.

امام جمعه روانسر نیز در این مراسم گفت: علمای اهل سنت همه در موضوع محبت اهل بیت(ع) اتفاق نظر دارند و اهل بیت پیامبر(ص) در نزد اهل سنت جایگاه بسیار والایی دارند.

ماموستا سیدمحمد محمدی ادامه داد: اهل سنت برای اهل بیت پیامبر(ص) احترام قائل هستند و بر اساس وصیت پیامبر(ص) که رعایت حق اهل بیت خود را سفارش کرده است، محبت خاندان رسول الله(ص) را بر خود واجب می‌دانند.

ورود زائران به مشهد همچنان ادامه دارد و عده زیادی هم هستند که برای حضور در سالروز شهادت امام هشتم(ع) در مشهد برنامه ریزی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

۵۵ کاروان پیاده از شهرستان‌های غرب خراسان رضوی راهی مشهد شدند + فیلم

قدم به قدم در مسیر دلدادگی اهل سنت خراسان رضوی به امام مهربانی ها+فیلم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha