۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۱۶
کد خبر: 85227943
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح جهاد آب‌رسانی در روستاهای استان بوشهر ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بوشهر- ایرنا-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: طرح جهاد آب‌رسانی به عنوان یکی از طرح‌های شاخص برای رفع تنش آبی در روستاهای این استان، ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ابولحسن عالی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شمار روستاهای هدف طرح جهاد آبرسانی روستایی استان بوشهر ۲۰۰ روستا است.

وی افزود: در فاز نخست عملیات اجرایی این طرح در ۳۹ روستا با پنج هزار و ۳۸ خانوار و جمعیت ۱۶ هزار و ۸۱۵ نفر و در فاز دوم ۱۱۲ روستا با ۱۷ هزار و ۵۵۷ خانوار و ۷۰ هزار و ۳۲۱ نفر جمعیت در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: با اتمام طرح جهاد آبرسانی که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در دست احداث است آب شرب بهداشتی و پایدار در تمامی روستاهای مدنظر تامین خواهد شد.

عالی ادامه داد: در چند سال گذشته روستاهای استان بوشهر از تنش آبی بسیار بالایی برخوردار بودند که با طرح‌های مختلف این مشکلات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

وی عنوان کرد: در مدت یاد شده با اقدامات خوب و موثری که صورت گرفت هدررفت آب در استان از ۳۸ به ۳۰ درصد کاهش یافته است که انتظار داریم این کاهش با اجرا طرح جهاد آبرسانی سرعت بیشتری به خود گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: یکی از چالش های تامین آب پایدار در روستاهای استان بوشهر مصرف آب شرب در بخش های کشاورزی و دامپروری است که در صورت مدیریت این مهم از سوی مشترکان وضعیت تامین آب پایدار مشترکان این مناطق متحول خواهد شد.

عالی افزود: در سال جاری طرح‌های مختلف آبرسانی شامل نوسازی و اصلاح شبکه، هوشمندسازی شبکه توزیع و همچنین احداث مجتمع های آبرسانی در روستاهای استان در دست احداث است که با تمهیدات اندیشیده شده روند احداث آنها با سرعت و شتاب قابل قبولی در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha