ضریب نفوذ بیمه در استان مرکزی مطلوب نیست

اراک - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: ضریب نفوذ بیمه در این استان مطلوب نیست و هم‌اکنون در این راستا رتبه ۲۷ را داراست.

«نوربخش عسکری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بیشتر واحدهای تولیدی استان مرکزی، بیمه‌های مختلف خود را در استان انجام نمی‌دهند و میزان بیمه‌شدگانی که از شرکت‌های بیمه‌ای استان استفاده می‌کنند خیلی کم است و به نسبت واحدهای تولیدی و صنعتی همخوانی ندارد.

وی یادآور شد: از سال گذشته با تاکید استاندار مرکزی مقرر شد حساب‌های مالی و بیمه‌ای واحدهای تولیدی و صنعتی به استان منتقل شود که بحث انتقال دفاتر به دلیل مشکلات سخت‌افزاری منتفی است اما با الکترونیکی شدن حساب‌ها، این قابلیت وجود دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: این مهم به مطالبه عمومی تبدیل شده و همه مسئولان، مردم و مجلس خواهان انتقال این حساب‌ها هستند.

عسکری تاکید کرد: انتقال حساب و بیمه واحدهای تولیدی و صنعتی به داخل استان مرکزی در افزایش پرداخت وام‌های بانکی، گردش مالی، اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده و رونق اقتصادی نقش موثری دارد.

وی عنوان کرد: اردیبهشت ماه امسال یک برنامه تحت عنوان انتقال حساب‌های مالی و بیمه‌ای از ۲۲ برنامه تدوین شده برای مهار تورم و رشد تولید در استان مرکزی هدفگذاری شده است و تاکنون تعدادی از واحدها این مهم را عملیاتی کرده‌اند که مقرر شده آخرین آمار توسط اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی یادآور شد: وزیر اقتصاد نیز در سفر به این استان، دستور انتقال حساب‌های پالایشگاه و پتروشیمی شازند را به داخل استان صادر و پیگیری‌های لازم در این خصوص با جدیت دنبال می‌شود.

حدود سه‌هزار واحد صنعتی و تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک در استان مرکزی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha