۷۱ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی ملزومات مدرسه در گیلان تشکیل شد

رشت- ایرنا - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل ۴ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی عرضه کننده لوازم‌التحریر، کیف و کفش و ۱۷ پرونده برای واحدهای عرضه کننده پوشاک مدرسه در استان خبر داد.

علیرضا حسینیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در طرح نظارتی بازار ویژه بازگشایی مدارس که از ۱۵ شهریور در گیلان آغاز شده تاکنون ۲۳۰ واحد عرضه کننده لوازم التحریر، کیف و کفش و ملزومات مدرسه مورد بازرسی قرار گرفت و برای ۵۴ واحد پرونده تخلف تشکیل شد.

وی ارزش پرونده های متشکله برای این واحدها را یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۱۰۰ ریال اعلام کرد و افزود: در بخش پوشاک مدارس نیز ۱۷ پرونده برای واحدهای عرضه کننده پوشاک مدارس تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در بازرسی‌های بعمل آمده از این واحدهای متخلف ۲ هزار و ۲۶۸ دست لباس کشف شد که ارزش ریالی این اجناس یک میلیارد و ۸۵۸ میلیون و ۸۸۵ هزار ریال بود.

حسینیان، هدف از اجرای طرح نظارتی بازار ویژه بازگشایی مدارس را جلوگیری از هرگونه تخلفات در این حوزه اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش تقاضای مردم برای خرید انواع نوشت افزار، کیف‌وکفش و لباس مدارس این طرح با کمک و همکاری اتاق اصناف و اتحادیه صنفی مرتبط درحال انجام است.

طرح نظارت بازار ویژه بازگشایی مدارس از ۱۵ تا ۳۰ شهریور با هدف بازرسی از نحوه عرضه و فروش عمده فروشان و عرضه کنندگان لوازم التحریر، کیف و کفش و لباس مدارس در استان درحال اجراست.

استان گیلان ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارد که حدود ۴۰ هزار واحد صنفی از این تعداد در مرکز استان فعال است. مرکز دریافت گزارشهای مردمی شامل وب سرویس ۱۲۴.ir، سامانه تلفن ۱۲۴، به صورت ۲۴ ساعته بر بستر نرم افزاری وب سرویس فعال و دریافت کننده گزارش ها و شکایات مردمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha