۷۰۰ موکب استان یزد از عزاداران دهه پایانی ماه صفر پذیرایی می‌کنند

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: حدود ۷۰۰ موکب در یزد و ۱۱ شهرستان دیگر استان در دهه پایانی ماه صفر به صورت مردمی از عزاداران و سوگواران رحلت پیامبر اعظم (ص)، حضرت امام حسن و امام رضا (ع) پذیرایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام " علیرضا نجیمی " روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکثریت موکب‌ها در محلات مختلف شهر یزد و بقیه در سایر مناطق است.

وی ادامه داد: به مناسبت دهه پایانی ماه صفر بیش از ۶۰۰ کارشناس مذهبی برای تبیین سیره ائمه اطهار (ع) به مناطق مختلف استان اعزام شدند همچنین به مناسبت ایام دهه پایانی ماه صفر در بیش از یک هزار و ۵۰۰ مسجد در شهرها و روستاها، مجالس وعظ و عزاداری برقرار است.

نجیمی تاکید کرد: در شهرستان یزد هم در وقت صبح و عصرها با حضور کارشناسان مذهبی نسبت به تبیین سیره امامان معصوم (ع) و حضرت امام رضا (ع) اقدام می‌شود.

۷۰۰ موکب استان یزد از عزاداران دهه پایانی ماه صفر پذیرایی می‌کنند

وی گفت: کارشناسان اعزامی از قم و یزد به روستاها در اجرای برنامه‌های فرهنگی و پاسخگویی به سوالات مردم و جوانان فعالیت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد یکی از برنامه‌های مهم و شاخص دهه پایانی ماه صفر در یزد را در روز ۲۸ صفر ذکر کرد که هیات عزاداری نیروهای مسلح به سوگواری می‌پردازند.

نجیمی همچنین از برگزاری عزاداری شاخص در دهستان توت شهرستان اردکان و آیین نخل برداری در برخی از شهرستان‌های استان خبر داد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت حدود ۲ هزار هیات مذهبی و سه هزار مسجد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha