۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85228083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه لبنان از سرگرفته شد
اردوگاه عین الحلوه

ایرنا- تهران- با شکسته شدن دوباره آتش بس در اردوگاه پناهندگان فلسطینی «عین الحلوه» در جنوب لبنان، درگیریها در داخل این اردوگاه از سرگرفته شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، درگیری ها امروز چهارشنبه در محله «حطین» اردوگاه عین الحلوه از سر گرفته شده و صدای تیراندازی با سلاح خودکار به گوش می رسد.

این درحالی است که انتظار می رفت با توجه به نشست شب گذشته بین جنبش های فتح و حماس در سفارت فلسطین در بیروت و توافق برای پایان درگیری ها، آتش بس شکننده برقرار شده دوام داشته باشد.

شب گذشته شبکه المیادین از برگزاری نشست میان نمایندگان جنبش‌های فتح و حماس برای پایان درگیری‌ها خبر داده و به نقل از یک مقام شرکت کننده در این نشست گفته بود که فضای گفت وگوها مثبت بوده و به سمت دستیابی به توافق آتش بس در اردوگاه عین الحلوه پیش می‌رفت.

باوجود تلاش‌های دولت و ارتش لبنان و همچنین گروه‌های فلسطینی برای آرام کردن اوضاع در اردوگاه «عین الحلوه»، درگیری‌ها در این اردوگاه متوقف نشده است. تاکنون چند دور آتش بس شکننده برقرار اما دوباره درگیری ها از سرگرفته شده است.

این اردوگاه اواسط مردادماه گذشته نیز شاهد درگیری بود که در روزهای نخست آن، هشت کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجای گذاشت و ۶۰ درصد ساکنان این اردوگاه، مجبور به ترک منازلشان شدند.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان دو روز پیش در اشاره به درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه عین الحلوه تاکید کرده بود: ما نسبت به درگیری‌های عین الحلوه بسیار متاسف هستیم زیرا این درگیری‌ها میان برادران است و تاثیرات محیطی را به همراه دارد.

وی افزود: این اتفاقات بدون تردید هیچ پیروزی نخواهد داشت و هیچ یک از طرفین درگیر از آن سود نخواهند برد، به همین دلیل این اقدام انتقام جویانه بیهوده تحت هیچ شعار و توجهی قابل قبول نیست.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: این اتفاقات صرفا در راستای منافع رژیم اشغالگر است؛ چرا که اردوگاه‌های آوارگان باید برای آمادگی به منظور مقابله با دشمن آرام باشند و برای بازگشت به سرزمین‌شان پس از آزادسازی آماده شوند؛ نه برای جنگ و درگیری.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha