هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در دامغان آغاز شد

سمنان- ایرنا- هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با حضور نمایندگان جبهه مقاومت ولایت‌مداری روز جمعه بیست و چهارم شهریور ۱۴۰۲ در دامغان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» امروز جمعه بیست و چهارم شهریور با حضور نمایندگان جبهه مقاومت از ۶ کشور در دامغان در حال برگزاری است.

اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» به منظور تجلیل و تکریم از حماسه آفرینان و مجاهدان در غربتی که در تاریکی و خفقان شیاطین زمان، مشعل هدایت و رهبری مسلمانان آزاده جهان را برافروختند برگزار می‌شود.

هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در تجلیل از حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عیسی طباطبایی» با حضور چهره‌های شاخص گروه‌های مقاومت و همچنین نمایندگان و رؤسای پارلمان‌های کشوره‌های حوزه مقاومت، علما، فضلا و جمع کثیری از فرماندهان ارشد حزب‌الله و تأثیرگذران عرصه مقاومت روزهای اول و دوم مهرماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشور از جمله سخنرانان شاخص هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» است.

سخنرانی نمایندگان جبهه مقاومت و خواندن پیام علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری، و دبیران جبهه مقاومت در نقاط مختلف جهان از جمله برنامه‌های هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» است.

رونمایی از کتاب مربوط به زندگینامه حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عیسی طباطبایی» نماینده امام و رهبری در لبنان، رونمایی از تمبر یادبود مربوط به جبهه مقاومت از دیگر برنامه‌های هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهید حاج حسن شاطری از شهدای استان سمنان نمونه‌ای از مجاهدان در غربت است و اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» تاکنون هشت سال متوالی با حضور سفرای کشورهای اسلامی، مقامات لشکری و کشوری همچون فرماندهان نیروهای مسلح و روسای قوا و خانواده شهدا و مجاهدان مقاومت از جمله شهید سلیمانی، خانواده شهید مغنیه، خانواده شهید حججی، خانواده شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی برگزار شده است.

هفتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» (شهریور ۱۴۰۱) با شعار «تضاد گفتمان مقاومت و سلطه‌جهانی» و با حضور مهمانانی از ۳۶ کشور جهان در دامغان برگزار شد.

با توجه به میزبانی مطلوب دامغان از هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در آستانه سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع)، امید می‌رود نهممین دوره این اجلاسیه نیز در این شهرستان برگزار شود.

شهرستان دامغان با نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری مرکز استان سمنان قرار گرفته است.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حالی سالانه افزون بر ۱۵ میلیون زائر با عبور از شهرستان‌های مختلف استان پهناور سمنان به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس می‌روند که دست کم یک شب در استان اقامت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha