طراحی نقشه راه دستیابی به آموزش عالی هوشمند در وزارت علوم

شیراز - ایرنا - معاون امنیت فضای مجازی و زیرساخت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای دستیابی به آموزش عالی هوشمند، نقشه راهی در این وزارتخانه طراحی شده و در این قالب لازم است جایگاه فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی در لایه‌های سیاست‌گذاری کلان دانشگاه‌ها ارتقا پیدا کند.

مهدی آزادی مطلق، روز چهارشنبه در بازدید از زیرساخت های فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز بیان کرد: هزینه کردن ردر ارتقای سطح فناوری اطلاعات، درحقیقت یک نوع سرمایه گذاری است و وزارت علوم با هدف توسعه فناوری اطلاعات، از طرح‌های کلان در دانشگاه‌ها حمایت می کند.

وی افزود: تا ۲ سال آینده رتبه فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها در تخصیص ردیف‌های اعتباری به آنها تأثیرگذار می‌شود و بر این اساس دانشگاه‌هایی که از نظر فناوری اطلاعات رتبه بهتری داشته باشند، اعتبارات بیشتری را در این حوزه دریافت می کنند.

معاون امنیت فضای مجازی و زیرساخت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به روند پرشتاب توسعه فناوری اطلاعات در ایران و جهان، اظهار کرد: فناوری اطلاعات هم اکنون از یک ابزار، به پیشران دانشگاه‌ها تبدیل شده و دانشگاه‌ها کشور باید به سمت حاکمیت فناوری اطلاعات حرکت کنند.

معاون وزیر علوم خبر داد : طراحی نقشه راه دستیابی به آموزش عالی هوشمند

آزادی مطلق ادامه داد: توجه به این موضوع باعث می شود که دانشگاه ها در دهه‌های آینده دچار عقب افتادگی نشوند و بتوانند جایگاهشان را در رتبه بندی‌های ملی و بین المللی حفظ کنند.

وی که در سفر به فارس از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات دانشگاه‌های شیراز، صنعتی شیراز، دانشگاه جهرم و مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری بازدید کرد، یادآور شد: بر اساس آیین نامه شورای راهبری فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وظیفه نظارت و ارزیابی تمامی دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه به عهده اداره کل فناوری اطلاعات این وزارتخانه است و در این بازدیدها وضعیت دانشگاه‌ها فارس از نظر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، استفاده از ظرفیت و توانمندی‌ها در سطح استانی و ملی و نظارت بر اجرای الزامات و اسناد بالادستی در حوزه راهبری و حاکمیت فناوری اطلاعات مورد ارزیابی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha