۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85228229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات یهودیان حریدی علیه قانون خدمت وظیفه + فیلم

۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۳۶
کد خبر: 85228229
تظاهرات یهودیان حریدی علیه قانون خدمت وظیفه + فیلم

تهران-ایرنا- منابع خبری عصر امروز (چهارشنبه) از تظاهرات گروه‌های یهودی حریدی علیه قانون خدمت وظیفه در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رسانه‌های صهیونیستی در این باره اعلام کردند که گروهی از یهودیان حریدی با بستن برخی مسیرها در قدس اشغالی، به شدت علیه قانون خدمت وظیفه اعتراض کردند.

برپایه این گزارش، معترضان حریدی همچنین با تجمع خطوط قطار سبک شهری را مسدود کردند.

در همین راستا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حریدی‌های معترض، به شدت با نیروهای پلیس در قدس اشغالی درگیر شدند.

این شبکه همچنین از بازداشت چند نفر از حریدی‌ها توسط پلیس خبر داده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی می‌خواهد با مستثنی‌کردن حریدی‌ها از خدمت وظیفه، جلوی فروپاشی کابینه را بگیرد که انجام این کار موجب تشدید اعتراض سکولارها خواهد شد.

قانون موقت قبلی برای معافیت حریدی ها از خدمت وظیفه در ماه ژوئن پایان یافت و کابینه از ارتش رژیم صهیونیستی خواست تا ماه مارس، این معافیت را برای آنها قائل شود.

حریدی ها تلاش می کنند معافیت کنونی از خدمت وظیفه را که سن ۲۶ سالگی است به ۲۱ سال کاهش دهند تا حریدی ها مجبور نباشند برای فرار از خدمت، تحصیلات دینی خود را تا ۲۶ سالگی طول دهند. براساس قانون فعلی، دانشجویان علوم دینی حریدی به شرطی که جایی استخدام نشوند و تحصیل شغل آنها باشد، می توانند تا ۲۶ سالگی به تحصیل مشغول باشند.

رهبران احزاب حریدی، معافیت دانشجویان علوم دینی حریدی را در قالب یک قانون پایه مطرح کرده اند که آن را از رد شدن توسط دیوان عالی حفظ می کند.

جریان دینی «حریدی» به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا هشدار داده است که عدم تصویب قانون خدمت وظیفه در دوره زمستانی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی که آنها را از انجام خدمت وظیفه معاف می کند، منجر به انحلال کابینه صهیونیستی خواهد شد.

احزاب دینی تا ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) به نتانیاهو مهلت داده اند و «ماغور» خاخام بزرگ آنها از طریق اعضای کنست، پیامی تهدیدآمیز به نخست وزیر فرستاده و گفته که بدون تصویب قانون خدمت، کابینه صهیونیستی حق ندارد، وجود داشته باشد.

حریدی ها به دنبال تصویب قانونی هستند که دانشجویان مراکز دینی را از خدمت وظیفه معاف کند و براساس آن، آموزش های دینی معادل با انجام خدمت در نظر گرفته می شود.

آنها به دنبال تصویب این قانون در قرائت سه گانه آن در آغاز دوره زمستانی کنست و اجرایی شدن آن هستند.

کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد راه حل است اما حریدی ها مخالف موقتی بودن این قانون هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha