۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85228294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه ورزشی بانوان اولویت است

رشت - ایرنا - معاون امور بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان با تاکید بر اینکه توسعه ورزشی بانوان یکی از اولویت های این اداره کل است ،گفت: امیدواریم، ۹بانوی ورزشکار استان که به بازی‌های آسیایی هانگژو چین اعزام می‌شوند با کسب مدال موجب درخشش بیشتر نام ایران و گیلان شوند.

فاطمه قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پنج بانوی ورزشکار گیلانی در بازی‌های آسیایی و همچنین چهار بانوی گیلانی نیز در بازی های پارا آسیایی هانگژو چین حاضر می شوند که امیدواریم هر ۹ ورزشکار موفق به کسب مدال شوند.

وی افزود: نازنین ملایی، الناز شفیعیان و نرجس کارگرپور در رشته قایقرانی، زینب طوماری در رشته تیراندازی و سارا بهمنیار نیز در رشته کاراته از گیلان در بازی‌های آسیایی حضور خواهند یافت که نازنین ملایی سابقه کسب مدال نقره دوره گذشته بازی های آسیایی را دارد و سایر ورزشکاران نیز از تجربه خوبی برخودار هستند.

وی که به عنوان مربی کاراته به این مسابقات اعزام می شود، ادامه داد: با این وجود انتظار داریم که علاوه بر کسب مجدد مدال توسط نازنین ملایی در رشته قایقرانی، الناز شفیعیان و نرجس کارگرپور در همین رشته ، سارا بهمنیار در رشته کاراته و زینب طوماری در رشته تیراندازی مدال کسب کنند.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: همچنین مریم عبدالله پور و مهدیه حسینی در رشته پاراتکواندو، مهری فلاحی در رشته والیبال نشسته و زهرا غلامزاده در رشته تیراندازی از گیلان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین حضور خواهند یافت.

قاسمی بیان کرد: مهری فلاحی سابقه کسب مدال نقره به همراه تیم ملی والیبال نشسته را در دوره گذشته بازیهای پاراآسیایی داررد و امیدواریم که در این دوره نیز مهری فلاحی به همراه تیم ملی والیبال نشسته بتواند مدال خوشرنگی را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مریم عبدالله پور و مهدیه حسینی در رشته پاراتکواندو و زهرا غلامزاده در رشته تیراندازی شانس کسب مدال را دارند و امیدواریم که این ورزشکاران نیز بتوانند با کسب مدال به کشور بازگردند.

وی گفت: به هر حال تمام امکانات برای آمادگی ورزشکاران برای حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی فراهم شد و امیدواریم که ورزشکاران در این مسابقات بدرخشند و مقام‌های ارزشمندی را کسب کنند.

به جز ۹ بانوی ورزشکار گیلانی در بازی های آسیایی و پارا آسیایی هانگژو چین، علی آقامیرزایی، سپهر ساعتچی، امیرحسین محمدپور، پیمان قویدل در رشته قایقرانی، محمد جلوه، محمد فلاح و آرمان رمضانی در رشته والیبال، سینا شوکتی در رشته والیبال ساحلی، محمدرضا بردبار و مهدی هاشمی نژاد در رشته فوتبال از استان گیلان در بازی های آسیایی هانگژو چین حضور می‌یابند.

همچنین محمد رهبری در رشته شمشیربازی اسلحه سابر، سجاد پورحسینی در رشته تیراندازی، معین شفقی در رشته کبدی دیگر ورزشکاران گیلانی هستند که در بازی های آسیایی چین حضور خواهند یافت، ضمن اینکه سامان رضی در رشته وزنه برداری قدرتی، مهدی پوررهنما در رشته پاراتکواندو، میثم علیپور در رشته والیبال نشسته و مرتضی رمضانی در رشته فوتبال هفت نفره از گیلان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین حضور می یابند.

دکتر علی افتخار عضو فدراسیون جهانی کشتی، بابک بردبار رئیس هیات بوکس استان گیلان به عنوان داور این رشته، خاطره عزیزی به عنوان داور شطرنج و فاطمه قاسمی معاون امور بانوان اداره ورزش و جوانان گیلان نیز به عنوان مربی کاراته از گیلان در بازی‌های آسیایی هانگژو چین حضور خواهند یافت.

بازی‌های آسیایی هانگژو چین از روز یکم تا ۱۶ مهرماه برگزار می شود و پس از اتمام این مسابقات، بازی های پاراآسیایی با حضور ورزشکاران جانباز و معلول قاره کهن در هانگژو آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha