تامین ۶۶۵ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های طرح ملی مسکن اردبیل

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۶۶۵ میلیارد ریال اعتبار با هدف اجرا و تکمیل زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن به حساب دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و آبفای استان اردبیل واریز شد.

به گزارش ایرنا ، محبوب حیدری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با دستور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال به حساب شرکت آب منطقه‌ای استان ، ۴۷۵ میلیارد ریال به حساب آب و فاضلاب استان ، ۴۰ میلیارد ریال نیز به حساب شرکت توزیع نیروی برق استان و در مجموع به میزان ۶۶۵ میلیارد ریال واریز شد تا اجرای زیر ساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل تسریع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: تامین بخشی از منابع مالی احداث زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و در این باره دولت سیزدهم در ساخت مسکن اهتمام ویژه‌ای به زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی و زیربنایی دارد.

وی ادامه داد: ۱۱۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شده و ۴۴ هزار نفر به تایید نهایی رسیدند.وی ادامه داد: ۱۱۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شده و ۴۴ هزار نفر به تایید نهایی رسیدند.

حیدری اضافه کرد: ۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در قالب نهضت ملی در مناطق مختلف استان اردبیل در دست ساخت است که این رقم ۲ و نیم برابر ظرفیت مسکن مهر در دولت‌های گذشته است.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه گردیده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر این اساس سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل ۵۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha