آتش‌سوزی در منطقه پهنوس بازُفت چهارمحال و بختیاری مهار شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: آتش سوزی منطقه پهنوس بخش بازُفت از توابع شهرستان کوهرنگ این استان با تلاش مردم و همیاران طبیعت مهار شد.

اصغر احمدی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براثر این آتش‌سوزی یک هکتار از سطح زیرآشکوب (علوفه و پوشش گیاهی سطح الارضی) جنگل در ارتفاعات این منطقه تحت تاثیر آتش قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به بارندگی مناسب سال آبی جاری زیراشکوب جنگل در عرصه‌های طبیعی استان از سبزینگی خوبی برخوردار است و همین امر شرایط را برای آتش‌سوزی فراهم می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در این حادثه آتش‌سوزی به صورت خیلی محدود (در حد سه تا چهار اصله درخت) از درختان نارون، بلوط، ارژن و کیکُم موجود در منطقه آسیب دیده‌اند.

وی یادآور شد: با توجه به مهار آتش در منطقه اما برای کنترل و پیشگیری از شعله‌ور شدن دوباره آتش نیروهای یگان حفاظت در منطقه حضور دارند.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری علت آتش‌سوزی مشخص نیست.

احمدی وسعت ذخیره گاهی منطقه پَهنوس بخش بازُفت از توابع شهرستان کوهرنگ بعنوان یکی از مهمترین ذخیره‌گاه جنگلی چهارمحال و بختیاری را ۴۰۰ هکتار عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از اول سال تاکنون سرجمع ۲۰ هکتار از عرصه‌های این استان تحت تاثیر آتش قرار گرفته است.

وی از مردم استان خواست تا هرگونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع را با استفاده از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع و یا اطلاع به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۷۴۰ هزار هکتار وسعت استان شامل جنگل‌ها و مراتع متراکم و نیمه متراکم با تراکم پوشش بیش از ۲۵ درصد در شرایط بحرانی آتش‌سوزی قرار دارد که با اجرای طرح پهنه‌بندی و تعیین مناطق دارای خطر آتش‌سوزی بالا و تعیین این مناطق عوامل تسریع و وسعت سطح آتش‌سوزی را مدیریت و موجب کاهش خسارت به منابع طبیعی می‌شود.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha