مردم شیعه و سنی قشم در سالروز ارتحال پیامبر خاتم (ص) به سوگ نشستند

قشم - ایرنا - مردم مومن و خداجوی شیعه و سنی جزیره قشم در سالروز ارتحال پیامبر خاتم حضرت مُحمد بن عبدالله(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم متدین و ولایت مدار شهرها و روستاهای این جزیره، دیشب و امروز با شرکت در آیین های سوگواری و عزاداری که در مساجد، حسینیه ها و تکایا برپاست، عشق و ارادت خالصانه خود را به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) ابراز داشتند.

گروهها و هیات های عزاداری شهرستان مرزی قشم نیز با برپایی مراسم سینه زنی سنتی در غم جانکاه رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشک ماتم ریختند.

همچنین به همین مناسبت سخنرانان و وعاظ اهل بیت(ع) در وصف مجد، بزرگی و عظمت پیامبر خاتم(ص) در ۲۰ مسجد این جزیره به سخنرانی و مداحی پرداختند.

همزمان با سالروز رحلت پیامبر بزرگ اسلام و شهادت دو سبط اکبرش، بازارها و مکان های کسب و کار در سرتاسر این جزیره یکپارچه تعطیل شده است.

جمعیت انبوهی از مردم عزادار شهرستان مرزی قشم شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد النبی(ص) حضور یافتند و در غم رسول گرامی اسلام(ص) و فرزند بزرگوارشان امام حسن مجتبی(ع) به سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند و اشک ماتم ریختند.

همچنین صبح امروز(پنجشنبه) همزمان با ۲۸ صفر با حضور گسترده و پر شور اقشار مختلف قشموندان و هیات های عزاداری زیارت از بعید رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و اله از سوی سوگواران پیامبر رحمت و مهربانی زمزمه شد و مردم سرزمین آب و آفتاب به صورت دسته های پیاده از مساجد به سمت امامزاده سید مظفر(ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

در کلیات مفاتیح الجنان به خواندن "زیارت نامه ائمه بقیع" و "زیارت پیامبر از راه دور" در روز ۲۸ صفر همزمان با رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) توصیه شده است.

در حدیثی از حضرت محمد (ص) آمده است که فرمودند: هر کس مرا زیارت کند چه در حال حیات و چه در حال ممات من در قیامت او را زیارت می کنم و او را از وحشت روز قیامت نجات خواهم داد.

حضرت محمد(ص) در ۱۷ ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر(ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر دو از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در سن ۴۰ سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت ۲۳ سال عهده ‌دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی از دنیا رفت.

امام حسن(ع) فرزند امام علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود؛ ایشان در سن ۳۷ سالگی به مقام امامت رسید؛ آن حضرت در ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری قمری و در ۴۷ سالگی به شهادت رسید.

حضرت امام‌ رضا (ع) آخر ماه صفر در سال ۲۰۳ قمری در سن ۵۵ سالگی در طوس به دست مامون به شهادت رسیدند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha