آماده باش مدیریت بحران مازندران/ پایش عرصه‌های جنگلی در اولویت

نوشهر - ایرنا - فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران از آماده باش کامل نیروهای حفاظتی این نهاد در ایام تعطیلات پیش رو تا اواخر شهریور خبر داد.

سرهنگ صادق مرادی روز پنجشنبه در گزارشی به رسانه ها گفت: در راستای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی نیروهای یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌های غرب استان در ایام تعطیلات پیش رو به طور کامل در آماده باش هستند.

وی اظهارداشت : با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد که گشت‌های یگان حفاظت بطور شبانه روزی از عرصه‌های منابع طبیعی منطقه گشت و سرکشی داشته باشند.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم در خصوص همکاری دستگاه‌های قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با متخلفین در ایام تعطیلات انجام شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: به غیر از تمهیدات در نظر گرفته شده در راستای حفاظت، از همه شهروندان، روستاییان نیز به محض اطلاع از هر گونه تخریب یا تجاوز به عرصه‌های ملی با شماره ۱۵۰۴و ۱۳۹ یگان حفاظت تماس بگیرند تا نیروهای یگان دراسرع وقت در محل حضور یابند.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به عنوان یک ارگان حاکمیتی، اجرایی مسئولیت حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی و پایدار از منابع‌طبیعی تجدیدشونده کشور را بر عهده دارد. اعمال حاکمیت و مدیریت بر اراضی منابع‌طبیعی استان که از آن به عنوان اراضی ملی و انفال هم یاد می‌شود، مأموریت خطیر و بی‌نظیر این اداره کل است.

حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با ۱۶۸ هزار هکتار مساحت دارای ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۵ هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز در حدود ۴۳ هزار هکتار برآورد می‌شود.

استان مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری دارد که یکی در غرب مازندران به مرکزیت نوشهر و دیگری شرق مازندران به مرکزیت ساری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha