۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85228512
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عزاداری البرزی ها در سوگ رسول مهربانی ها

۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبر: 85228512
عزاداری البرزی ها در سوگ رسول مهربانی ها

کرج – ایرنا – همزمان با سالروز رحلت خاتم الانبیاء، حضرت محمد مصطفی (ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) عاشقان اهل بیت (ع) و مردم عزادار البرز در سوگ نشستند.

به گزارش ایرنا، میلیون ها مسلمان امروز در گوشه گوشه جهان و ایران در سوگ خاتم رسولان ، رحمت اللعالمین حضرت محمد مصطفی (ص ) و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) محزون و سوگوار هستند، پیامبری که صلح،  رحمت و مهربانی را برای بشریت به ارمغان آورد.

۲۸ صفری دیگر از راه رسید، روزی که آخرین فرستاده خداوند با امتش وداع گفت و در عرش کبریا خانه گزید .

صفر ماه حزن و اندوه برای امت محمد (ص ) است، ماهی که اتصالش به خانه احزان محرم و پایانش با سوگواری صفر گره خورده است.

امت محمد (ص) امروز در حزن و اندوه فراوان است ، میلیون ها مسلمان دل های خود را به آسمان جانان گره زده و دیدگانشان در سوگ خاتم رسولان و فرزند برومندش امام حسن مجتبی (ع) گریان است.

امروز مهدی موعود (عج) در سوگ جد بزرگوارش و حضرت امام مجتبی (ع) محزون است.

ایران اسلامی در این روز غرق در عزا و ماتم است، پرچم های سیاه برافراشته در عزای رسول مهربانی و سلاله های پاک ومطهرش گواهی بر حزن و اندوه دل ها در سراسر این خطه نبوی و ولایی است.

عاشقان ودلباختگان خاندان رسالت و امامت که از نخستین روزهای محرم رخت سیاه برتن کرده و در عزای دردانه پیامبر یعنی سیدالشهدا (ع) و یارانش محزون شده اند، امروز با آمدن ۲۸ صفر حزن واندوه آنان دوچندان شده است.

امروز غروب آفتاب عالم تاب رسول خدا (ص ) و عروج ماه فروزان امام حسن مجتبی (ع)، برای دل های میلیون ها انسان عاشق و دلباخته حزن انگیز است و مظلومیت های خاندان رسالت و امامت یکی پس از دیگری در قلب ها ورق می خورد و سیل اشک ها را جاری می کند.

استان البرز در سالروز رحلت پیامبر بزرگ اسلام (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) یکپارچه سیاهپوش و محزون است.

آیین های سوگواری و عزاداری از شب گذشته در گوشه گوشه استان البرز برپا شده و سیل اشک از چشمان عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) جاری است.

مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان های کرج ، طالقان ، ساوجبلاغ ، چهارباغ، نظرآباد ، فردیس و اشتهارد با برپایی محافل مذهبی در مساجد، تکایا، حسینیه ها و منازل در این روز به عزاداری مشغول هستند.

برگزاری ۱۵۰۰ برنامه عزاداری در استان البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز نیز با اشاره فرا رسیدن زمان عزاداری آخر ماه صفر، گفت: یک هزار و ۵۰۰ ویژه برنامه عزاداری در محله ها، حسینیه ها و تکایای استان آغاز شده است..

حجت الاسلام و المسلمین «مهدی ولایی برحق» با اشاره به اینکه سه روز پایانی ماه صفر متقارن با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) ، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) مصادف است، افزود: هیات های مذهبی ، مساجد و تکیه ها ویژه برنامه های مذهبی این ایام را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه این برنامه ها تا پایان روز شنبه ۲۵ شهریور ماه ادامه دارد، اظهار کرد: مواکب و ایستگاه های صلواتی هم همچون سنوات گذشته آماده پذیرایی عزاداران و عاشقان اهل بیت (ع) شده است.

ولایی برحق گفت: در مراکز شهرستان با هماهنگی مراکز فرهنگی و ارگان ها زمینه برپایی سوگواره های عزای ائمه (ع) با عنوان «در سوگ خورشید» برنامه ریزی شده که این مراسم در مرکز استان و شهر کرج امروز پنجشنبه و شنبه هفته آینده برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم دسته های عزدارای و هیئات مذهبی حرکت خود را از مقابل آستان مقدس امامزاده حسن (ع) آغاز و از بلوار امامزاده حسن (ع) به سمت میدان توحید حرکت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز یادآور شد: این مراسم مذهبی و عزاداری با حضور سخنرانان، مداحان و جمع کثیری از عاشقان اهل بیت (ع) برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha