۱۸ هزار کلاس درس هرمزگان برای سال تحصیلی جدید آماده است

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: سه‌هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی در قالب ۱۸ هزار کلاس درس در این استان برای سال تحصیلی جدید آماده است.

محمد قویدل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰۰ مدرسه مناطق روستایی و نیازمند هرمزگان نیز تابستان امسال در طرح شهید عجمیان با حضور گروه‌های مردمی و جهادی برای تحصیلی جدید دانش‌آموزان این استان آماده‌سازی شد.

وی بیان کرد: نوسازی مدارس نیز ۱۳۲ مدرسه جدید در قالب ۳۳۰ کلاس درس با مشارکت خیران و از محل اعتبارات استانی و ملی برای سال تحصیلی (۱۴۰۲-۱۴۰۳) در این استان تحویل آموزش و پرورش استان داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه دانش آموزان کلاس اول ابتدایی نیز روز پنجشنبه ۳۰ شهریورماه در مدارس حاضر می‌شوند، اظهار کرد: امسال ۴۳۰ هزار دانش آموز هرمزگانی برای سال تحصیلی جدید نام‌نویسی شده‌اند و اول مهرماه راهی مدرسه می‌شوند.

قویدل ادامه داد: ۲۸ هزار نیروی آموزشی و اداری نیز برای سال تحصیلی جدید آماده هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان نیز پیش از این با اشاره به آماده‌سازی ۳۳۰ کلاس درس جدید با مشارکت خیران در استان، گفت: حدود هشت‌هزار و ۲۵۰ دانش آموز هرمزگانی همزمان با آغاز بازگشایی مدارس، در این فضاهای آموزشی مشغول به تحصیل می‌شوند.

مهدی باوقار زعیمی یادآورشد: سه واحد آموزشی بزرگ در شهر بندرعباس نیز با ۵۰ کلاس درس نیز برای سال تحصیلی جدید آماده است.

وی یادآورشد: در حال حاضر نیز ۸۵۰ کلاس درس جدید در مناطق مختلف استان هرمزگان در دست ساخت است.

در حال حاضر نیز ۳۰۰ فضای آموزشی غیراستاندارد و تخریبی در قالب ۲ هزار کلاس درس در هرمزگان نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و این استان همچنین به ۳۰۰ فضای آموزشی دیگر هم نیاز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha