۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85228537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۹۳ سری جهیزیه به نوعروسان خراسان‌شمالی اهدا شد

۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶
کد خبر: 85228537
۴۹۳ سری جهیزیه به نوعروسان خراسان‌شمالی اهدا شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۴۹۳ سری جهیزیه به ارزش ۱۴۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از ابتدای سالجاری تاکنون بین نوعروسان نیازمند استان توزیع شد.

مجید الهی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر سری جهیزیه شامل اقلام یخچال فریزر، تلویزیون، جاروبرقی، اجاق گاز و ماشین لباسشویی به نوعروسان زیر پوشش نهادهای حمایتی استان اهدا شد.

وی تصریح کرد: در مجموع چهار هزار و ۱۶۷ سری جهیزیه به ارزش هزار و ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال در دولت سیزدهم به نوعروسان نیازمند زیر پوشش این نهاد اهدا شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: یکهزار و ۶۵۱ سری جهیزیه به ارزش ۲۴۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۲۳ سری جهیزیه به ارزش ۶۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ بین نوعروسان زیر پوشش این نهاد توزیع شد.

وی تصریح کرد: با نگاه ویژه دولت سیزدهم به نیازمندان و اهدای این تعداد جهیزیه در حال حاضر هیچ نوعروسی در سطح استان در صف دریافت جهیزیه قرار ندارد.

به گفته الهی راد؛ کمیته امداد به تمامی نوعروسان تحت حمایت در راستای تسهیل در امر ازدواج مددجویان پنج قلم کالا اساسی را به عنوان جهیزیه اهدا می کند و تاکنون هیچ نوعروسی بدلیل نداشتن جهیزیه از ازدواج بازنمانده است.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

از این تعداد ۵۰ درصد آن را بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha