۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85228615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان جنوبی در ۲۸ صفر رنگ و بوی ماتم گرفت

۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85228615
خراسان جنوبی در ۲۸ صفر رنگ و بوی ماتم گرفت

بیرجند - ایرنا - قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی در جای جای این استان در سوگ رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به ماتم نشستند و مراسم عزاداری برپا کردند.

به گزارش ایرنا، آیین های عزاداری پایان ماه صفر به خصوص سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که به چهل و هشتم در بین مردم خراسان جنوبی مشهور است، روز پنجشنبه در مناطق شهری و روستایی استان برگزار شد.

مراسم عزاداری امروز با حضور قشرهای مختلف مردم، مسئولان، جمعی از کارکنان نظامی و انتظامی خراسان جنوبی با حرکت هیات عزاداران در خیابان‌های شهر بیرجند برگزار شد و قرائت زیارت از راه دور پیامبر اکرم در سطح استان از دیگر برنامه‌های ۲۸ صفر است.

به همین مناسبت هیات‌های عزاداری با حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان در خیابان‌های شهرهای مختلف این استان به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند همچنین سخنرانان به تبیین شخصیت پیامبر و خاندان رسول الله (ص) پرداختند.

خراسان جنوبی در ۲۸ صفر رنگ و بوی ماتم گرفت

مراسم عزاداری ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن(ع) در ۳۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از جمله در امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس با حضور گسترده مردم برگزار شد.

مردم خراسان جنوبی بنا به رسم دیرینه در سالروز رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت سلاله پاک ایشان امام حسن (ع) نذورات خود مانند حلیم و غلور را بین مردم و نیازمندان توزیع کردند.

پخت غلور نذری از آیین‌های سنتی مردم خراسان جنوبی در اربعین و اواخر ماه صفر است که با نیت شفای بیماران، طلب باران و برآورده شدن حاجات طبخ و توزیع می‌شود.

همچنین طی روزهای اخیر کاروان‌هایی از بیرجند و دیگر شهرستان‌های استان عازم مشهد شدند و در قالب هیات‌های مذهبی در حرم مطهر رضوی به عزاداری می‌پردازند.

ماه صفر به ویژه دهه آخر این ماه از قداست و حرمت خاصی در بین اهالی استان خراسان جنوبی برخوردار است و هر سال کاروان‌هایی از شهرستان‌های مختلف این استان با پای پیاده راهی حرم مطهر رضوی می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha