نماینده مجلس: از درآمدهای استانی معادن برای طرح‌های آبخیزداری استفاده شود

سمنان- ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم دامغان در مجلس شورای گفت: طرح‌های آبخیزداری نیازمند اعتبار برای تکمیل است و می‌توان از محل درآمدهای استانی معادن برای این منظور بهره برد. 

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، علی اکبر علیزاده در جریان بازدید مسوولان دامغان از طرح‌های آبخیزداری این شهرستان، افزود: به ضرورت و اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری آنچنان که باید و شاید خیلی توجه نشده است.

وی ابراز داشت: یکی از مهمترین اثرات وجود طرح‌های آبخیز داری در مهار و کنترل سیلاب‌ها است.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار و اجرای طرح‌های آبخیزداری توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) پیگیری شود، گفت که از محل درآمدهای استانی معادن و هم اعتبارات ملی دولت این سازه های آبخیزداری سنگ و ملات و بند خاکی با یک حرکت جهادی می‌تواند به سامان برسد.

علیزاده گفت: قرارگاه سازندگی در جاهایی که کار کرده، کارهای خوبی بوده و در احداث سازه های آبخیزداری شامل سنگ و ملات و بند خاکی نیز پای کار بیاید و آن را به نتیجه برساند.

علیزاده گفت: در آینده نزدیک با همکاری نمایندگان مجلس و اعتبارات دولتی می‌توان پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری را با مشارکت بنیاد برکت و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به بهره برداری رساند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتبارات حوزه منابع طبیعی و پروژه های آبخیزداری شهرستان دامغان در دست پیگیری است، گفت: چیزی که مهم است انجام پیش‌بینی و پیشگیری لازم قبل از وقوع سیل است و احداث پروژه های آبخیزداری برای حفظ وضعیت کشاورزی و زندگی مردم لازم است که باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شهرهایی که در مسیر سیل قرار دارند باید سیل‌ بند در بالادست آنها احداث شود و این کار سریع انجام شود .

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئله آبخیزداری و آبخوان‌داری در منطقه و شهرستان دامغان بسیار اهمیت دارد و در میان‌مدت باید انجام شود ادامه داد: یک کار بلندمدتی که باید در منطقه انجام شود، احداث کامل سازه های آبخیزداری نیازمند تخصیص اعتبارات دولتی است تا سازه های آبخیزداری تکمیل شود و شهرهای دامغان در برابر سیل ایمن شوند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با تخصیص اعتبارات طرح های نو در منابع طبیعی شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های منابع طبیعی نیازمند جذب اعتبارات لازم است، ابراز داشت: در همین راستا اعتبارات مورد نیاز جذب و اقدامات فوری انجام شده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته مجدد تأمین اعتبارات لازم در حوزه منابع طبیعی انجام شده است، افزود: طبق برآوردها با جذب اعتبارات طرح‌های نیمه تمام تکمیل و پروژه‌های جدید آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha