مراسم سوگواری سالروز رحلت پیامبر (ص) در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه - ایرنا - مراسم سوگواری و عزاداری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) امروز پنجشنبه در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار و مومن کرمانشاه همزمان با ۲۸ صفر ضمن برگزاری آیین‌های عزاداری در مساجد، تکایا و حسینیه ها امروز پنجشنبه در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی(ع) با حضور در مسجد جامع این شهر اقدام به عزاداری کرده و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند.

در این مراسم معنوی که با حضور اقشار مختلف مردم این شهر برگزار شد امام جمعه موقت کرمانشاه اظهار کرد: وجود نازنین رسول گرامی اسلام و اهل بیت علیه السلام مهمترین کانون وحدت مسلمانان جهان عالم بشریت است.

حجت الاسلام احمد خانلری با بیان اینکه قرآن کریم سیمای پیامبر اسلام و تاریخ زندگی وی را بخوبی بیان کرده است افزود: رسول خدا در شرایط و فضایی از سوی پروردگار به پیامبری برگزیده شد که انسان ها در قهقرای گمراهی زندگی می کردند .

مراسم سوگواری سالروز رحلت پیامبر (ص) در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام انسان ها را از ظلمت تاریکی و ضعف عقیدتی خارج ساخت و آنها را که دچار یاس و ناامیدی شده بودند و احساس پوچی بر زندگی آنها غلبه کرده بود به سوی نور الهی رهنمون ساخت.

حجت الاسلام خانلری با بیان اینکه یکی از مهمترین پیام های رسول خدا برابری انسان ها با یکدیگر بود گفت: متاسفانه این پیام مهم رسول اکرم (ص) توسط برخی از کشورهای اروپایی و نیز امریکا رعایت نشده آنها خود را برتر از سایر کشورها دانسته و ادعای سلطه بر جهان را دارند.

وی همچنین بر وحدت و همدلی مسلمانان در عرصه کنونی تاکید کرد و گفت: جهان اسلام امروز مدیون تلاش های پیامبر اکرم(ص) بوده و ایشان وحدت و همدلی امت اسلامی را هدف نهایی خود می دانستند.

در ادامه این مراسم حاضران در سوگ نبی رحمت (ص) و امام حسن مجتبی(ع) به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha