۲۲۵۳ زوج نابارور در بویراحمد شناسایی شدند

یاسوج- ایرنا- رئیس مرکز بهداشت بویراحمد گفت: سال گذشته تاکنون، تعداد ۲ هزار و ۲۵۳ زوج نابارور در این شهرستان شناسایی شدند که ۲۵۰ زوج از آنها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

بهنام نیازی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این وام های ناباروری به زوج های نیازمند ارائه خواهد شد، مبلغ وام بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال است و از این ۲۵۰ نفر تعدادی وام را دریافت و مابقی در حال تشکیل پرونده هستند.

۲۲۵۳ زوج نابارور در بویراحمد شناسایی شدند

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد افرادی که تسهیلات فرزندآوری را دریافت کرده اند و درمان آن ها آغاز شده، باردار شده اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد تصریح کرد: شاخص فرزندآوری در شهرستان بویراحمد در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۵ درصد بوده که اکنون به ۹۶.۴ درصد رسیده و رشد چشمگیری را نشان می دهد.

نیازی تاکید کرد: در حوزه جوانی جمعیت اقدامات خوبی در این شهرستان صورت گرفته که افتتاح ۲ مرکز شیردهی و ۲ مرکز آموزش زایمان طبیعی از جمله این کارهاست.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست های دولت مبنی بر حمایت از خانواده و فرزندآوری مکمل آهن و ویتامین دی میان زنان باردار و حتی در مدارس توزیع می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد بیان کرد: همچنین بسته های حمایتی برای زنان بارداری که به لحاظ اجتماعی و اقتصادی مشکلاتی دارند در اختیارشان قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha