۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85228713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایتخت مقاومت اسلامی در عزای رحلت آخرین پیامبر

۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85228713
پایتخت مقاومت اسلامی در عزای رحلت آخرین پیامبر

کرمان- ایرنا- مردم کرمان در پایتخت مقاومت اسلامی  همزمان با دیگر نقاط استان کرمان و سایر مسلمانان جهان روز پنجشنبه در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد( ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در سوگ و ماتم هستند.

به گزارش ایرنا، همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) در مساجد، حسینیه ها، تکایا و معابر شهر کرمان به ویژه مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سیاهپوش شده و میزبان عزاداران و سوگواران است.

به گزارش خبرنگاران ایرنا سراسر استان کرمان در ۲۸ صفر عزادار رحلت رسول عدالت و پیامبر هدایت حضرت محمد مصطفی (ص) و سِبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) غرق عزا و ماتم است.
این گزارش حاکیست هم اکنون مزار سپهبد شهید سلیمانی صحنه حضور عزادارانی است که در سوگ رحلت پیامبرگرامی اسلام (ص) و شهادت نوه گرامی اش اشک ماتم می ریزند.

سخنرانی مذهبی، برگزاری مراسم زیارت عاشورا و نوحه سرایی با حضور مداحان اهل بیت از آیین های مراسم عزاداری رحلت جانگداز سرور کائنات و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع )در روز ۲۸صفر است.

براساس این گزارش علاوه بر شهر کرمان در دیگر شهرستان های استان کرمان مردم در سالروز رحلت پیامبر خاتم با حضور در اماکن مذهبی به عزاداری مشغول هستند.
در مناطق مختلف استان کرمان برخی از دسته‌های عزاداری در قالب گروه های زنجیر زنی و سینه زنی به بقاع متبرکه استان مشرف شده و به عزاداری برای پیامبر اسلام (ص) پرداختند.

در این روز برخی از مردم نیز اقدام به طبخ نذری از جمله آش سبزی و شله زرد کرده و در بین عزاداران و مردم توزیع کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha