۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85228737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگذشت ۲ نفر از مفاخر علمی خراسان جنوبی

۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبر: 85228737
درگذشت ۲ نفر از مفاخر علمی خراسان جنوبی
پروفسور محمد بهفروز

بیرجند - ایرنا - دکتر "علی اکبر بهرمان" پدر علم ارتودنسی نوین ایران و دکتر "محمد بهفروز" خیر دانشگاه ساز و دانشمند نام‌آور خراسان جنوبی دار فانی را وداع گفتند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، زنده‌یاد بهفروز که اولین خوابگاه متاهلین را در دانشگاه بیرجند ساخت، ۱۵ فروردین ۱۳۱۴ در روستای رجنوک قهستان دیده به جهان گشود.

وی تحصیلات ابتدایی را در قُهستان و تحصیلات دانشگاهی را در دانشسرای عالی تهران با رتبه یک در رشته شیمی گذراند. مدرک دکترا را از دانشگاه ایندیانای آمریکا اخذ و در بازگشت به ایران در دانشگاه شیراز به عنوان استاد شروع به تدریس و تحقیق کرد.

پروفسور بهفروز سال ۱۳۷۲ موفق به کسب رتبه استاد ممتاز شیمی از دانشگاه ایالتی بال آمریکا شد.

سرای متأهلی دانشجویی بهفروز در پردیس دانشگاه بیرجند سال ۱۳۹۷ از طریق همیاری این خیر ساخته و به نام او نامگذاری شد.

وی ۲۲ شهریور ماه در سن ۸۸ سالگی دیده از جهان فرو بست.

درگذشت ۲ نفر از مفاخر علمی خراسان جنوبی
دکتر علی اکبر بهرمان

دکتر علی اکبر بهرمان از دیگر مشاهیر خراسان جنوبی نیز درگذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، علی اکبر بهرمان سال ۱۳۱۱ در شهر بیرجند متولد شد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر سپری کرد و پس از طی دوران تحصیل دانشگاهی در سال ۱۳۴۰ با اخذ مدال درجه یک علمی از دانشکده دندانپزشکی تهران فارغ التحصیل شد.

وی سال ۱۹۶۴ دوره فلوشیپ دندانپزشکی اطفال و سال ۱۹۶۷ دوره تخصصی ارتودنسی را در دانشگاه Rochester طی کرد و به اخذ درجه MS نایل آمد.

دانشمند نام‌آور خراسان جنوبی در ادامه به کشور بازگشت تا منشاء خدمات آموزشی، پژوهشی، اجتماعی و مدیریتی بسیاری باشد و در دوران خدمات دانشگاهی موفق به اخذ چند مدال و جایزه علمی شد.

وی همچنین از سال ۱۹۹۹ استاد دانشگاه Rochester نیویورک (Eastman Dental Center) و در سال ۲۰۱۰ موفق به اخذ جایزه آموزش از این دانشگاه شد.

بنا به این گزارش دکتر بهرمان را می‌توان پدر علم ارتودنسی نوین ایران نامید زیرا نه تنها اولین متخصص ارتودنسی است بلکه زمینه راه اندازی دوره‌های تخصصی ارتودنسی را در دانشگاه شهید بهشتی و سایر دانشگاه‌های ایران فراهم کرد.

وی ۱۹ شهریور امسال در کشور آمریکا دار فانی را وداع گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha