۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85228960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ فروشگاه مصرف شبکه تعاونی روستایی در کردستان فعال است

سنندج-ایرنا- مدیر تعاون روستایی کردستان گفت: ۷۰ فروشگاه مصرف شبکه تعاون روستایی در سطح روستاهای استان فعال است و کالاهای مصرفی و مواد غذایی مورد نیاز را در اختیار روستاییان قرار می دهد.

بهرام کوشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع فروشگاه های مصرفی، ۲۴ فروشگاه زنجیره‌ای با عنوان اترک هم در این استان ایجاد شده که اقلام بیشتری با قیمت مناسب در آنها عرضه می شود.

وی اضافه کرد: فروشگاه های زنجیره ای به منظور کاهش حضور دلالان و عرضه مستقیم محصولات تولید داخلی به مصرف کنندگان روستایی و همچنین کاهش هزینه های حمل و نقل و تردد روستاییان راه اندازی شده است.

مدیر تعاون روستایی کردستان با اشاره به اینکه شبکه تعاون روستایی استان متشکل از ۲۴۲ اتحادیه و تعاون روستایی زنان و کشاورزان است، گفت: ۵۴۲ نفر به طور مستقیم و حدود ۸۰۰ نفر به طور مستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند.

کوشکی با اشاره به اینکه این سازمان به ۲ بخش دولتی و خصوصی تقسیم شده است، ادامه داد: بخش خصوصی این سازمان شامل اتحادیه ها است که بخش دولتی بر فعالیت آنها نظارت دارد.

وی با بیان اینکه گسترش نوآوری در بخش کشاورزی و روستایی از دیگر رویکردهای سازمان تعاون روستایی است، یادآور شد: خرید تضمینی محصولات استراتژیکی هم چون گندم و خرید توافقی محصولات کشاورزی از دیگر فعالیت های سازمان تعاون روستایی است.

مدیر تعاون روستایی کردستان اظهار کرد: امسال به طور تضمینی ۶۵۳ هزار تن گندم، چهار هزار و ۲۲ تن کلزا و ۱۴ تن گلرنگ را از کشاورزان استان خریداری کرده ایم.

کوشکی ادامه داد: ۱۴ هزار تن محصولات کشاورزی شامل خیار، ذرت دانه ای، ذرت علوفه ای، گوجه فرنگی و جو را هم به طور توافقی از کشاورزان خریداری کرده ایم و در صورت اعلام نیاز از سوی شبکه تعاونی دیگر استان های کشور اقدام به ارسال آن می کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha