پلیس راه استان سمنان در ۲۷۰ نقطه مستعد و حادثه‌خیز مستقر شد

شاهرود - ایرنا - رییس پلیس راه استان سمنان گفت: پلیس در بیش از ۲۷۰ نقطه حادثه‌خیز یا مستعد جاده‌های این استان برای خدمات‌رسانی به زائران امام رضا(ع) مستقر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ موسی بزرگی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: ۶۰ نقطه‌ استراحت‌گاهی در مسیر تردد زائران علی ابن موسی الرضا (ع) در استان سمنان آماده پذیرایی از مسافران است.

وی اظهار کرد: رانندگان از این استراحت‌گاه‌ها و موکب‌های مستقر در طول مسیر و همچنین از جاذبه‌های گردشگری در شهرهای مختلف استان سمنان استفاده کنند.

سرهنگ بزرگی با بیان اینکه رانندگان بعد از هر ۲ ساعت رانندگی دستکم ۱۵ دقیقه استراحت کنند، ادامه داد: استراحت کافی در طول مسیر از خواب آلودگی و خستگی جلوگیری می‌کند و خطر تصادف‌ها را کاهش می‌دهد.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: استقرار ۴۰ موکب استان در مسیر مشهد بر کاهش تصادفات موثر بوده است.

محمد حمیدی تاکید کرد: رانندگان با توقف در محل برپایی موکب‌ها، مدیریت ترافیکی داشته باشند تا شاهد تصادف‌های بیشتری در این نقاط نباشیم.

وی با بیان اینکه دهیاری‌ها خودروهایی با چراغ گردان در مسیر زائران مستقر کرده‌اند، افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله راهداری، اورژانس و هلال احمر نیز در طول مسیر مستقر هستند.

به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه، جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر ۹۰۰ کیلومتری جاده تهران - مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه افزون بر ۱۵ میلیون نفر از جاده‌های این استان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha