۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85229152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح میدان گازی سمند آبدانان در سفر رییس جمهوری به ایلام اجرایی می شود

ایلام - ایرنا - فرماندار آبدانان گفت: طبق پیگیری‌های استاندار ایلام و موافقت دفتر ریاست جمهوری، اجرایی شدن طرح میدان گازی سمند این شهرستان در لیست طرح های مهم سفر آتی رییس جمهور به استان ایلام قرار گرفت.

"محمد رحمانی" روز جمعه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا اظهار کرد: پس از تبیین مطالبات و نیازهای عمومی توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و پیگیری های مستمر و مذکرات استاندار و همچنین اخذ موافقت وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مطالعات اولیه میدان مذکور در دستور کار قرار گرفت و طبق نظر کارشناسان خبره نفت و گاز، میدان سمند شهرستان آبدانان دارای ذخایر قابل قبول برای توسعه و بهره برداری است.

وی با تشریح معضل مزمن و تاریخی بیکاری در شهرستان آبدانان، افزود: با توجه مذاکرات مستمر و بیان ضرورت‌های مهار پدیده بیکاری جوانان این منطقه با هیئت اعزامی دفتر رئیس جمهوری به شهرستان، مقرر شد که مطالعه، توسعه، احداث پالایشگاه و بهره برداری از این میدان گازی در لیست پروژه های سفر آینده ریاست جمهوری به استان ایلام قرار گیرد.

فرماندار آبدانان از وجود ذخیره سرشار و مورد قبول در میدان گازی سمند خبر داد و گفت: در صورت احداث پالایشگاه و بهره برداری کامل روزانه هشت میلیون متر مکعب گاز مرغوب با میزان ترشی ۲۳ هزار ppm از آن قابل استحصال و ارسال به پالایشگاه خواهد بود.

رحمانی با گذری بر نقش ارزشمند مردم و جوانان فرهیخته آبدانان در روند پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله رژیم بعث، تصریح کرد: با بهره برداری از این میدان گازی زمینه اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان جویای کار شهرستان آبدانان فراهم می‌شود.

فرماندار آبدانان حل مشکل بیکاری جوانان و ایجاد رفاه نسبی و تولید طراوت و امید در این دیار مستعد را لازم و ضروری دانست و یادآور شد: مقدمات عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهری آبدانان مهیا شده و این طرح مهم خدماتی با هزینه اولیه سه هزار میلیارد ریال بزودی آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، میدان گازی سمند در ۴۰ کیلو متری جنوب غرب شهرستان ۵۵ هزار نفری آبدانان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha