۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 1102
کد خبر: 85229294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حجت‌الاسلام طباطبایی اسلام ناب محمدی را در لبنان برجسته کرد

سمنان - ایرنا - نماینده حزب‌الله لبنان گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعیسی طباطبایی اندیشه اسلام ناب محمدی را در لبنان برجسته روح جهادی امام راحل را به بسیاری از جوانان این کشور منتقل کرد.

به گزازش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام نزار سعید روز جمعه در هشتیمن اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت در دامغان افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی شخصیت برجسته‌ای است که اقدام‌های بسیار اثرگذار در لبنان و خارج از این کشور بر محور مقاومت انجام داد.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب و بعد از جنگ جهانی دوم، حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی یکی از مهمترین شخصیت‌هایی بود که توانست وضعیت اسلامی در لبنان به وجود آورد.

نماینده حزب الله لبنان با بیان اینکه حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی زمینه‌ساز مقاومت در لبنان و از موسسان چنین نهضت اسلامی بود، ادامه داد: این انسان فرهیخته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اولین نماینده امام نه فقط در لبنان بلکه در منطقه بود و در انتقال اسلام ناب محمدی به منطقه نقش بسیار مهمی داشت.

وی اضافه کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی بعد از انقلاب و تاسیس حزب الله و مقاومت اسلامی یکی از چهره هایی است که تمامی بنیادهای خدماتی از جمله بنیاد شهید، جانبازان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد سازندگی تا بخش درمان برای جبهه مقاومت در لبنان به دست او پایه‌گذاری شد.

حجت‌الاسلام نزار سعید با اشاره به اقدام‌های جهادی حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی در لبنان خاطر نشان کرد: با تلاش‌های این روحانی برجسته، هم‌اکنون ۶ بیمارستان بزرگ و دهها درمانگاه و خدمات سیار ویژه شیعیان در لبنان داریم؛ همچنین عملیات حفر چاه در بیش از ۶۰ روستای بی آب از ابتدا تا پایان توسط حجت‌الاسلام طباطبایی انجام شد.

وی یکی از اقدام‌های بسیار مهم حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی در لبنان را راه اندازی ۲۶ مرکز فعال فرهنگی امام خمینی (ره) در لبنان در خصوص نقل روح و فکر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: این مراکز بنیادی نه فقط در لبنان، بلکه در خارج از این کشور نیز فعال شده است.

وی خاطر نشان کرد: مرکز فرهنگی امام خمینی ویژه ایرنانیان مقیم لبنان در برهه کنونی از هر لحاظ زبانزد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» امروز جمعه بیست و چهارم شهریور با حضور نمایندگان جبهه مقاومت از ۶ کشور در دامغان در حال برگزاری است.

اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» به منظور تجلیل و تکریم از حماسه آفرینان و مجاهدان در غربتی که در تاریکی و خفقان شیاطین زمان، مشعل هدایت و رهبری مسلمانان آزاده جهان را برافروختند در حال برگزاری است.

هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در تجلیل از حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عیسی طباطبایی» با حضور چهره‌های شاخص گروه‌های مقاومت و همچنین نمایندگان و رؤسای پارلمان‌های کشوره‌های حوزه مقاومت، علما، فضلا و جمع کثیری از فرماندهان ارشد حزب‌الله و تأثیرگذران عرصه مقاومت روزهای اول و دوم مهرماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشور از جمله سخنرانان شاخص هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» است.

سخنرانی نمایندگان جبهه مقاومت و خواندن پیام دبیران جبهه مقاومت در نقاط مختلف جهان از جمله برنامه‌های هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» است.

رونمایی از کتاب مربوط به زندگینامه حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عیسی طباطبایی» نماینده امام و رهبری در لبنان، رونمایی از تمبر یادبود مربوط به جبهه مقاومت از دیگر برنامه‌های هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha