۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۰:۱۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85229471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گوکینگ : چین آماده کمک به روند گذار جهانی به انرژی سبز است

تهران- ایرنا- ژانگ گوکینگ معاون نخست وزیر چین جمعه گفت که پکن آماده همکاری با سایر کشورها برای تسریع گذار جهانی به انرژی سبز و تضمین امنیت انرژی است.

به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، ژانگ در سخنان خود در افتتاحیه کنگره جهانی گرمایش جهانی ۲۰۲۳ در پکن گفت که توسعه انرژی پاک در چین در سال‌های گذشته شتاب گرفته و این کشور ظرفیت‌های خود را برای عرضه تمام انواع انرژی پاک افزایش داده است.

وی تاکید کرد که چین میزان تولید انرژی پاک را افزایش داده، از نوآوری در حوزه فناوری‌های سبز حمایت و یک نظام انرژی پاک و امن ایجاد کرده است.

کنگره جهانی گرمایش زمین برای اولین بار به میزبان چین برگزار شده و از جمعه تا یکشنبه ادامه خواهد یافت. بیش از یک هزار و ۴۰۰ میهمان از ۵۴ کشور در این کنگره حضور دارند.

این در حالی است که لی کیانگ نخست وزیر چین شنبه در نشست سران گروه ۲۰ در هند تاکید کرد که اعضای گروه ۲۰ باید برای محافظت از زمین، گسترش توسعه فناوری سبز، حفاظت از محیط زیست محیطی دریایی در گسترش توسعه پایدار جهانی با یکدیگر همکاری کنند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند هفته جاری در حاشیه نشست گروه ۲۰ در دهلی نو از تشکیل «اتحاد جهانی سوخت‌های زیستی» رونمایی کرد؛ اتحادی که به عنوان یک مجمع جهانی برای کمک به افزایش تقاضا و انتقال فناوری برای تولید انرژی‌های سبز در تقابل با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha